Sparvöga

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Viveca - 14 juli 2012 00:59

skriva ett riktigt inlägg på datorn idag, men kom bara så långt som att tanka över massa bilder från mobilen till datorn.

Idag sydde jag det sista på pannbanden. Det var lite lång leveranstid på dem...men när jag har lång tid på mig så blir det ofta så.

Fick igår reda på att det inte blev något med den ev medryttaren som svarat på annonsen. Det var synd då det lät så himla bra.

Har fått lite kommentarer på Fb om att några gärna velat men helst vill de rida en större häst.

Jag hade önskat att de kunde pröva först för även om hon är liten så är det inte så många tjejer som är så jättlånga eller för tunga. Smaken är som baken. Själv tycker jag att alltför "älgiga" hästar ofta är skumpiga, men alla kanske inte tycker att ponnymentaliteten är lika charmig som jag gör;-)

Vilda fick gå utan täcke igår efter kvällsturen i onsdags. Knotten hade nästan försvunnit. Igår kväll kom de tillbaka i tusental. Åkte tillbaka hem på den röda springaren (fyrhjulingen) och hämtade ett nytvättat utan magdel. Men trots att det brukar gå hur bra som helst att ta på det när hon är lös i hagen så gjorde hon allt för att komma undan.

Vilda gillar bäst sitt välanvända täcke utan magdel. Men jag köpte ett nytt likadant på rea och tyckte det var synd att klippa sönder det. Hon är tjock och lite lös i magen när hon går på bete så magdelen trycker lite. Det var nog förklaringen till att hon inte samarbetade för även om hon är klipsk för att vara häst så fattade hon inte vilket täcke jag hade med mig.

Idag åkte det på i alla fall.

Har nog nästan bestämt mig för att köpa en sådan här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-151.aspx

Skall fortsätta med inkörningen av Vilda men måste ha en mindre rockard. Den går att byta skaklar på så att båda kan dra den. Om nu Marko är lämplig att köra in. Jag är skeptisk men vem vet.

God natt alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards