Sparvöga

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Jag är så glad...

Av Viveca - 17 december 2012 11:44

...att jag vann en Thermobar!


Jag brukar sällan vinna något kanske för att jag sällan deltar?


Men nu så skall hästarna få prova äkta vara.


Här är min "juldikt" som blev ett av vinnarbidragen:


Snön ligger vit på taken,
men Staffan Stalledräng är vaken.
Han kånkar vatten åt hästekraken.

Tipp tapp tipp tapp, tippe tappa vatten
Tipp tapp tipp tapp ända in till natten

Dripp dropp dripp dropp
Vattnet fryser hårt
Staffan har det svårt

I varm stuga väntas tomten av barna.
Staffan använder numera Klarna.

Snön ligger vit på taken
och Staffan har gjort något åt saken.

Endast tomten är vaken
och friskt vatten har hästekraken.

GOD JUL!


Jag hade ju missat det där med max 20 ord så jag skrev även en kortversion, men tycker själv att den här långa är bättre.


Annars går livet sin gilla gång här. Jag tror inte jag varit så här trött någon gång i mitt liv förut. Nu har jag varit konstant trött sedan september. Lite piggade snön upp men nu har det töat och bara lite ligger kvar blandat med is och slask.


Vilda verkar ha slutat hosta peppar, peppar. Tycker även att hon verkar gå rent men skall tömköra henne lite och kolla läget.Skall även kolla igenom sadeln. Hon brukar ju ändra sig en del och jag brukar behöva byta koppjärn i början på vintern, men tycker nog inte sadeln har legat illa nu. Får gå igenom den lite bättre ändå. Kan ju rida lite bomlöst ett tag med för säkerhets skull.


Barbacka kanske vi kan testa med.


Marko har mest gått och bara varit häst en längre period men jag skall sätta igång med honom nu igen. Han verkar så mycket lugnare nu. Har passat på att testa lugnet när jag grejat med honom och vid fodring. En höpåse på ryggen eller vid huvudet hade varit otänkbart för ett tag sedan men är inga problem alls nu. Där ser man;)


Det är nog dags att plocka fram lite utrustning och den stora vita presenningen igen:)


Nej skall ta min trötta lekamen och gå på promenad med Doris.

Sedan kommer hovslagaren i eftermiddag.

 


Ha en bra dag alla!

  

 
 
Stina

Stina

17 december 2012 12:55

Inte konstigt du vann med den fantastiska texten !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

17 december 2012 15:12

Hehe, en och annan talgdank visar sig ibland;-)

 
Kim

Kim

17 december 2012 16:28

Du har helt klart ordets gåva!
Grattis och toppen praktisk vinst att vinna ;)

http://varmt....

Viveca

18 december 2012 00:29

Tack!
Ja det skall bli kul att se vad hästarna tycker om den:-)

 
Kicki

Kicki

17 december 2012 19:50

åh ja det var ju skitkul att du vann!! Själv kastade jag iväg ett rim på en hjälm häromdagen så håll tummarna för mig =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

18 december 2012 00:28

Håller tummar och tår! Spännande:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards