Sparvöga

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

God fortsättning...

Av Viveca - 25 december 2012 00:40

Sitter på jobbet, trött och mätt efter julfirande.


Dagen före julafton var det snöstorm och ni som följt mig på facebook vet allt om hur jag brottats med julgranen.

 


Mats barn firade hos oss i år och jag tror att alla blev nöjda med både mat och klappar.


Doris var nöjd med sitt hundgodis.  

Klart man kan öppna paketen själv...


 

Katterna var nöjda med sin julskinka. Här är nästan halva gänget.


Hästarna fick varsitt äpple på julaftonsmorgon och även äpple i kvällsmaten.



Thermobaren står fortfarande inne.


Jag har haft fullt upp med mat och städning. Mats har plogat.


Vilda har det senaste visat att hon inte gillar sitt hönät. Hon försöker äta direkt ur påsen så att jag inte skall hinna lägga höet i nätet. Detta trots att hon även får bredvid på golvet, men då äter hon ur påsen istället medan jag försöker ta ur hösilaget och lägga det i nätet.


I eftermiddags när jag svullen efter julmaten skulle mocka så hängde nätet bara i en hake som var böjd. Den andra hade gått av. Vet inte om hon eller Marko fastnat eller stått och ryckt i det. Det är en del ryckande när hösilaget skall dras genom maskorna.


Båda hästarna verkade oskadda men Marko var väldigt stirrig när han gick in i boxen så han har nog blivit lite rädd när vad det nu var som hände, hände.


Så Vilda fixade sig en extra julklapp. Hö utan nät runt...


Själv fick jag en actionkamera av Mats. En liten rolig grej som man kan sätta på olika fästen och ha med sig vid fartfyllda aktivteter och samtidigt ha händerna fria.


Hade tänkt att ha med mig den på ridtur, eller när jag tränar hästarna på andra sätt eller kör m.m Den kan fästas på hjälmen t.ex även om jag måste fixa så det funkar på en ridhjälm. Den har även ett vattentätt kamerahus, vilket gör att den även kan användas om det regnar eller snöar.



Det var en ganska billig variant så kvaliteten på filmerna/fotona blir kanske inte jättebra, men det skall bli kul att prova den.


Hoppas att ni alla haft en fin julafton!

God natt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards