Sparvöga

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Jippie...

Av Viveca - 16 mars 2013 21:27

...vilken tur vi har jag och Vilda.


En supertrevlig kvinna kom och provred Vilda idag. Hon har haft egna hästar och har till och med träffat Vilda som föl/unghäst och varit erbjuden att köpa henne innan hon såldes till den jag köpte henne av.


Jag tror allt att det sade klick mellan dem båda idag.


Vilda hade dock en massa exter för sig när vi tagit ut henne ur hagen hon krånglade när jag ledde henne på vägen till stallet. Undrar om hon trodde att L var en veterinär? En morotsbit senare på plats i stallgången slappnade hon av. Nej, inga sprutor i sikte.


Vi tog samma runda som igår och jag passade på att visa L var man tar sig in i skogen, och ut;) Det kan ju vara bra att veta. Tyvärr går det inte att rida hela "skogsrundan" pga blankis på vägen, men ut bland träden bar det idag igen.


Det funkade jättebra. Båda verkade nöjda. L tyckte att Vilda var lik hennes tidigare häst till sättet. Det känns bra då Vilda kan ha sina idéer och vet vad hon vill.


 

Jag kan intyga att även L skiner som en sol på bilden:)


 

Och här passar Vilda på att skaka ur manen;)

Ha en trevlig kväll alla!



 
 
Ann

Ann

17 mars 2013 11:45

Vad roligt, hoppas det funkar lika bra i fortsättningen!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Viveca

17 mars 2013 23:18

Ja det tror jag nog. Väldigt lustigt att hon träffat Vilda som föl. Det visste vi inte innan. Vi pratade om var Vilda kom ifrån och så visade det sig vara så. Vildas bror Prince kände hon också till och har träffat. Så det känns lite som om allt stämmer.

 
Kim

Kim

21 mars 2013 23:21

Åh va bra!

De var henne ni väntat på låter det som.
Hoppas det nu fungerar länge och fint.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Viveca

22 mars 2013 09:51

Ja, det känns så himla bra. Verkligen rätt person på rätt plats:-) Kram!

 
Kicki

Kicki

24 mars 2013 12:06

härligt!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

25 mars 2013 09:21

Ja, det är toppen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards