Sparvöga

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Sadel

Av Viveca - 6 augusti 2013 23:05

på väg...Hoppas jag;)


Skulle ju avvakta med sadel, men så var det en tjej på ett forum på fb som sålde en Masterback dressyrsadel. Storleken var rätt och längden på panelerna var samma som på min "spanjor". Kunde inte låta bli. Då kan jag ju ha den med Vildas specialpaneler och även Marko som nu har vuxit ur xx-vidjärnet på Thorowgoodsadlarna kan säkert ha den med de vanliga panelerna. Kanske också att han gillar en bomlös bättre. Han är ju så känslig för när det rör sig på ryggen. Kanhända att det känns trevligare när sadeln hänger med hans rörelser på ett annat sätt. Bara en liten fundering. Det kan vara precis tvärtom.


Bra att ha två bomlösa när jag har två hästar. Får väl sälja av någon av de andra istället.


Så nu är förhoppningsvis denna sadel på väg till  mig.

     


Skulle tro att det är samma årsmodell som den spanska jag har. Den ser precis likadan ut i utformningen med  sadelgjordsstroppar och paneler. Det är en s.k . deepseat så jag hoppas att jag trivs med det nu när jag är van att åka brett och fritt. Men knästöden verkar mer lagom än på bomsadlarna jag provade. Dessutom kan man ta bort eller byta ut det inre stödet. Kan även där använde de från "spanjoren" om jag vill.


Den är lite sliten efter  lädren, men det fixar jag nog med lite narvsvärta. Priset var bra och det kändes som den väntade på mig:) Hoppas medryttaren gillar den i brist på bomsadel. Hoppas hon dyker upp snart igen. Vi saknar henne.

Ha det bra alla!




 
 
Stina

Stina

7 augusti 2013 07:28

Då håller jag tummarna att det blir bra med sadeln ! =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

7 augusti 2013 13:03

Det tror jag att det blir. Kommer att sälja Markos sadel (igen). Kanske det är någon här som är intresserad?

Thorowgood allround för låg manke. 18 tum om du känner någon som vill ha. Finns rött(vid) och vitt(x-vid) järn till. Fint skick:)

 
Kim

Kim

7 augusti 2013 09:00

Håller tummarna för att det blir bra med denna sadeln.
Fasar för att leta sadel till Nelly...
Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Viveca

7 augusti 2013 13:00

Nelly verkar inte vara så jojobantande som Vilda. Tror snart jag skickar ner henne till dig. Det hade gjort tjockisen gott att gå där i torkan:)Kan du inte ha bantningsläger för tjocka svenska hästar? Får väl öva att lasta på Landvetter då;)

Jo den borde passa den är förmodligen exakt likadan som den spanska. Samma märke och samma konstruktion bara lite mer stöd för mig:)

 
Kicki

Kicki

9 augusti 2013 20:08

hållertummarna för att det blir perfekt!

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

10 augusti 2013 12:34

Tack! Det blev riktigt bra:) Skall bara fixa några paneler som är smalare bak då de spanska funkade men sticker ut på sidan av bakvalvet. Det går ju att ha det så men risken är att de blir förstörda i kardborren och det ser inte så snyggt ut. Skall modda om några jag köpte begagnat tidigare:)

 
sara

sara

10 augusti 2013 16:03

Hoppas det blivit bra! :D
Kram

http://sarasvardag.bloggplatsen.se

Viveca

11 augusti 2013 16:00

Ja den verkar helt ok. Skall ta en tur igen sedan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards