Sparvöga

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Viveca - 17 augusti 2013 10:02

blir man påmind om att livet inte är självklart, att allt plötsligt kan förändras väldigt fort. Från den normala vardagslunken kastas man in i något ovisst och läskigt.


M fick ambulanstransport in till akuten från jobbet i torsdags. Han hade balanssvårigheter och man misstänkte allt från stroke, borrelia, till kristallsjukan.


Vi satt hela kvällen där och flera undersökningar gjordes. Alla var utan anmärkning. Han blev inlagd på neurologen för fortsatta utredningar. På fredagen hade jag anställningsintervju inbokad på samma sjukhus. Lite lätt omtöcknad pga dålig sömn och oro verkade jag trots allt ha gett ett bra intryck då jag fick jobbet. Nu skall bara lönen förhandlas.


M blev utskriven från sjukhuset då han började må bättre och de inte kunde hitta något allvarligare. Förodligen var det något med balansorganet i innerörat. Det kändes som en tveksam diagnos då han var påverkad även motoriskt och hade svårt att uttrycka sig ett tag på torsdagen. Men jag hoppas de inte har missat något. Hade önskat att de hade gjort en MR också för säkerhets skull.


Idag verkar han dock vara som vanligt. Många tankar hann fara genom mitt huvud. Tänk vad beroende man blir av varandra och vad saker kan ställas på sin spets helt plöstligt.


Gårdagen blev på det stora hela en riktigt bra dag. Jag ser verkligen fram emot det nya jobbet på infektionsavdelningen. Det skall bli roligt att jobba i akutsjukvården igen. Avdelningen var riktigt välskött och det verkade vara väl organiserat. Fina nybyggda lokaler var det med.


Jag har ju länge tänkt byta jobb men det har alltid varit något som hindrat mig, antingen lönen eller känslan av att man vet vad man har men inte vad man får. Den här gången känns det helt rätt.


Idag får det bli lite ridning då Vilda fått vila pga omständigheterna. Det är även loppis på ridklubben så jag skall ta mig ned och spana efter fynd. Min äldsta dotter skall börja på ridskola igen så kanske kan jag hitta något till henne.


Skall även shoppa en begagnad bok i infektionsmedicin på bokbörsen. För jag är ganska ringrostig efter alla år på natten i hemsjukvården.


Härligt med höst och nya planer.


Ha en bra dag alla! Själv skall jag njuta av att allt har återgått till det normala.





Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards