Sparvöga

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

God morgon!

Av Viveca - 1 juni 2010 08:36

Idag är det dags att skriva kontrakt med köparna av vårt hus.

Längtar nu till semestern även om det knappast blir lugnare då. Har bara 2 nätter kvar att jobba:)


Nu hoppas jag att bank nr 2 lägger på ett kol så vi kan bli färdiga med litet pappersarbete.


Hoppas även att Vildas täcke kommer snart. Det är nog skönt för henne att stå inne under natten då slipper hon insekterna på tidiga morgnar och sena kvällar. Det var lite varmare igår igen och vips blir det hundratals insekter runt och på hästarna. Hon är förvisso "impregnerad", men helt insektsfritt blir det nog inte ändå. Några svidknott såg jag inte till igår, men vet att det vimlade av dem några dagar före jag upptäckte eksemet.


Hatobjekt nr 1 just nu:

  

Att såna små kryp kan ställa till det så mycket...


Det är bara att ta upp kampen!


Ha en bra dag alla!

 
 
Stina

Stina

1 juni 2010 14:14

9 pass kvar till semester ...nedräkning pågår =)

Hoppas det går snabbt nu med alla papper hit och dit ! Ska bli så spännande att följa er och nya gården =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

1 juni 2010 15:05

Härligt Stina!
Tack så mycket! Ledsen för väldigt försenad leverans av sadeln, men ska försöka igen att ta mig iväg till bussgods.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

1 juni 2010 15:46

Ta det när du har tid Viveca, ingen panik för min del =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

4 juni 2010 09:59

Hej Viveca!
Kul att titta in hos dig. Jag kom via Bea som är min styvdotter. Jag tycker inte heller om de där små odjuren som sticks. Men de tycker om mig. Dessutom har jag ett annat hatobjekt (bra namn) och det är de bruna läskiga sniglarna. Deras rätta namn är ju egentligen Den spanska snigeln, men ett alldeles för vackert namn i min smak. De kanske inte har kommit till er än.
Kul med ditt hästintresse. Jag känner några stycken som har detta intresse och de är helt uppslukade av sina vänner hästarna. Själv håller jag mig lite på avstånd tyvärr och bara tittar. De är ju ståtliga och säkert kärvänliga. Men STORA.
Må gott med dina hästar.

 
Viveca

Viveca

7 juni 2010 12:24

Gull-Britt: Tack för besöket! Sniglar är inte så trevliga de heller. Sommar i all ära, men vissa sommartecken hade man gärna sluppit;) Hästar kan upplevas som oberäkneliga och visst är de stora. Tror dock det är en vanesak. Betraktar man dem ofta och hur de agerar mot varandra i hagen lär man sig hur de reagerar och kan man läsa av dem blir man tryggare i dess närhet. Man bör ha respekt för dem, men aldrig visa rädsla. Kan vara en svår ekvation att få ihop ibland. Tycker det äer fantastiskt att överhuvudtaget kunna få ett samspel med ett djur på många hundra kilo ren styrka:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards