Sparvöga

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Tävling: "Ju dummare, desto bättre"

Av Viveca - 19 maj 2009 15:50

Vinn hudvårdsprodukter genom att berätta något på temat: "Det dummaste jag hört,sett, sagt eller gjort"


Dummast/roligast vinner!


Lycka till!

 
 
Annika

Annika

22 maj 2009 01:41

Men jösses!!
Kan man lämna flera bidrag?? ;-)
Ja Herre Gud.
Sååå mkt dumt jag har gjort i mina dagar.
Men med temat "Livet som insats" så berättar jag följande;
En gång i tidernas begynnelse så jobbade undertecknad som restaurangchef.
Jag hade en man i 30-årsåldern med stirrig blick som gäst.
Han beteddde sig allmänt knepigt.
Som en hormonstinn fåordig finne (f´låt Finland) med allvarliga kommunikationsproblem.
Han drack öl, rispade med kniven i bardisken och fimpade på menyn.
Det var lightversionen av vad han tog sig för.
När han beslutade sig för att gå så hade han inte betalat sista ölen och cigaretterna.
Liten mkt rultig Acka beslutade sig för att springa efter ut på gatan.
Efter en man med ett allt annat än charmigt sätt....hur tänkte jag?
Slutade med att jag fick tvärvända då han viftade frenetiskt med kniven och sade ngt i stil med "Min måne vill inte vara nära din"!
Okej...vi var överens och jag traskade tillbaka till restaurangen utan pengar och insåg att det inte var mitt smartaste drag att springa efter.
Nåja, that´s life. :-)

P.S När avslutas tävlingen??

http://acka.bloggagratis.se

 
Viveca

Viveca

22 maj 2009 13:22

Det var dumt gjort;)
Tack för bidraget.
Har inte bestämt ännu när tävlingen avslutas.
Hoppas på några bidrag till!
Kommer med deadline när jag vet, kanske blir det fler bidrag då. Det är nog fler än jag själv som gärna gör saker i sista minuten.
Tack, tack!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards