Sparvöga

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Vilda är sig själv igen...

Av Viveca - 22 augusti 2009 22:08

Idag haltade Vilda mycket mindre. Hon gick litet försiktigt och snubblade till någon enstaka gång bara. Sista dosen antibiotika fick hon idag och sedan rensade jag hålväggarna med en skruvmejsel, spolade ur dem med jodopax och lade i honung. Tänk vad litet honung kan göra susen. Pigg som en mört är hon och försökte busa lite på väg tillbaka till hagen. Då springer hon lite på sidan och nafsar i luften. Det är inget önskvärt beteende, men hon lyder när man säger ifrån och alla friskhetstecken är välkomna.


Hon ville inte alls gå in i hagen igen. Men hon får allt ta det lugnt i några dagar till, sedan blir det försiktig träning med promenader och tömkörning. Om en eller ett par veckor ska jag försöka sitta upp igen om hon är mogen för det. Kanske blir det rena vilda västern?


Min lilla stumpa är sig själv igen, och nu hoppas jag att det håller i sig.


På måndag har körsektionen möte, tyvärr jobbar jag, men tänkte gå med i sektionen så vi kan fortsätta träna och ha tillgång till manegetid framöver.


Ha det bra alla! Ge gärna ett bidrag till staffetnovellen!

 
 
Berith

Berith

23 augusti 2009 08:34

honung är bra till mycket både till folk och fä =)
Skönt att hon mår bättre =)
Ha en skön söndag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

23 augusti 2009 11:05

Det var väl skönt att Vilda har hämtat sig och börjar må bättre. Om vi skulle ta lärdom och ha med oss en burk honung i nattväskan...

http://Gunilla

 
Ingen bild

Viveca

23 augusti 2009 14:17

Tack ska ni ha Berith och Gunilla!
Ja honung kanske vi kan använda på patienterna med! En liten honungsstudie kan det bli!

 
Stina

Stina

23 augusti 2009 19:32

Hoppas lilla Vilda snart är helt frisk och kry igen !!

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

23 augusti 2009 19:59

Tack Stina! Idag haltade hon inte alls, satte bara ned hovarna lite försiktigt. Hon är snart som ny;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards