Sparvöga

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Saknad...

Av Viveca - 4 januari 2010 23:10

Var inne på Stinas blogg och såg hennes underbara små svin.


Här är våra, som tyvärr har grymtat vidare till en annan värld. Saknar dem så mycket. Lilla Jonny och Conny.


  

 
 
Zandra

Zandra

4 januari 2010 23:22

Söta små svin! Och vilken vacker häst du har!

http://drak.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

5 januari 2010 06:28

Gulliga små grisar! Hade själv ett par när jag var yngre....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

5 januari 2010 07:27

Så söta =)

Bloggpaus ev läser jag i Ylles blogg ... trist =(
Förstår dig visserligen men tycker det är trist ändå !

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

5 januari 2010 13:45

Tack ska ni ha! Marsvin är något av de trevligaste djur jag vet. Min första lilla marsvinshane Putte glömmer jag aldrig, som jag tjatade att få skaffa marsvin. Den som var allra mest fäst vid honom och som skaffade fler efter det var mamma;)

Stina: Jag har funderat på en paus, men om och när det blir vet jag inte, kanske blir det flera korta pauser med återfall då och då? Än är jag här:)

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
bea

bea

6 januari 2010 00:54

Fina... Fast jag skulle aldrig själv ha ett smådjur. Är rädd för råttor, möss o liknanade varelser, bara avskyr när mina katter kommer hemdragande med sådana. Inte för att dina små godingar såg ut som möss, men jag rår inte för det; är bara rädd för sådana där små. :=)

Nej, jag gör inte häften av mina noveller. tror att det skulle bli alldeles för svårsålt. Har försökt sälja elevers poetiska verk i häftesform; det är skitsvårt. Jag säljer novellerna jag skriver till tidsskrifter/tidningar. Mellan 1500-2000 brukar det bli. Ingen höjdarsumma, men det är kul att se sin skrift i tryckt form, illustrerad och allt:)

Skriver alltid under psuedonym, dock. Vill inte lämna ut mig själv för mycket på det viset, ibland kommer ju faktiskt ens egna erfarenheter fram, trots att det man skriver är "påhittat". Det är liksom svåert att kliva ur sin själv...

Hoppas allt är bra med Dig, min vän! ;)

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

6 januari 2010 18:54

Allt är bra! Tack Bea!
Pseudonym är nog något jag kommer att hålla mig till med om det blir något av författarplanerna. Kanske en bra start att sälja noveller till tidskrifter. Bra övning och framförallt en deadline;) Ha det så bra och tack för kommentaren.

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

6 januari 2010 20:38

Fick novellen, tack så mycket.

Lustigt bara var att jag godkände den, men när jag gick till min blogg fanns den inte där. Kan den ha varit för lång, tro? Som kommentar menar jag. Vill du, får du gärna göra dig besväret att skicka den igen, så provar jag och ser vad som händer då... Eller så letar jag upp den själv på din blogg.

Ha dä´!

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

7 januari 2010 06:47

Hur går det med Vildas manproblem?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

7 januari 2010 11:23

Åh, vi har haft småkultingar i flera omgångar. De är så ljuvligt pratsamma. Snacka om att de har koll på när det är dags att göra sallad eller någon närmar sig kök och kylskåp. Oiiii oiii oii!

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Viveca

Viveca

7 januari 2010 11:43

Gitte: Deras läte är något av det hemtrevligaste jag vet och trots att den sista av dem dog i april, kan jag fortfarande höra lätet ibland när jag öppnar ytterdörren. Inbillning visst, men deras bur stod i hallen och varje gång någon kom hem ljöd deras välkomstsång:)

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards