Sparvöga

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Viveca - 7 januari 2010 22:10



Idag var det jag som spanade ut genom köksfönstret. Det var faktiskt ganska underhållande:



Trevlig kväll!

Av Viveca - 7 januari 2010 11:17

Tack för att du frågar Ylle: Vildas man mår bättre. Inga nya sår bara en del mjäll. Hon kliar sig inte. Det verkar ha läkt. Tack vare torrt väder tror jag. Pga snön står hon mest och skrapar efter gräs, vilket kan ha bidragit till att hon har annat för sig än att klia sig också. Jag hoppas det håller sig nu. Hon är lite irriterad om man pillar i manen, men det är nog mest för att hon är litet rädd om den efter all omvårdnad;) Jag smörjer ibland med silverlotion, vilket verkar ha gjort nytta mot det torra och klådan. Hoppas kunna rida snart igen, när det blivit lite mindre halt.


Igår övningskörde jag med traktorn. Har tjatat på M att han skall lära mig ifall det blir snö och han inte är hemma. Så sagt och gjort: ut på åkern med traktor och plog för han vågade av någon konstig anledning inte ha ut mig på allmän väg.


Det var inte så lätt. Pedalerna satt ju på fel ställe och mina korta ben nådde inte riktigt fram. Att bromsa när traktorn inte fick fäste utan att trampa ned kopplingen hade jag stora problem med, men övning ger färdighet.


På måndag ska jag på nervledningsmätning och har bokat tid för återbesök på handkirurgen. Trodde i min enfald att jag kunde boka besöket till samma dag, men det tar två till tre veckor innan de skrivit svaret på undersökningen, suck!


Annars händer det inte så mycket här. Det är kallt och halt, svårt att göra något med hästen. Funderar på att kanske köpa ett regntäcke till henne då det blåst nordanvind här i några dagar. Hon har inte haft täcke sedan hon gick på lösdrift här hemma när jag köpte henne vintern 2007, så täckena har jag gett bort. Men så kallt som det är i vinden nu har det inte varit förut. Kanske är det bara jag som är lite mjäkig?


Ha det så bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards