Sparvöga

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Viveca - 28 januari 2010 12:26

Hej på er!

I tisdags var jag äntligen tillbaka på handkirurgen och fick reda på resultatet av undersökningen. Impulserna var svaga över armbågen så troligtvis är det där inklämningen sitter. Undersökningen visade också på demyelinisering, vilket innebär att "isoleringen" runt nerven är skadad, vilket gör att nervimpulserna inte går fram som de ska utan "läcker ut" där skadan är. Tänk er en elsladd med skadat hölje. Visste väl att jag hade kortslutning någonstans;)


Nu skall det bokas in operation, men det skulle ta en månad innan bokningen var färdig och sedan kanske en månad till. Så det var ingen idé att jag ringde operationskoordinatorn förrän om en månad. Hmm, fick reda på att en gammal kursare till mig arbetar som koordinator där. Kanske skall ringa ändå;)


Ibland tror jag de bara säger så för att gardera sig. Jag kollade datumet på undersökningssvaret som skulle dröja två veckor. Det visade sig vara skrivet samma dag som jag undersöktes.


Nu är det på gång i alla fall.


Jag hann också hälsa på mina gamla arbetskompisar på strålbehandlingen och blev nästan sugen på att arbeta där igen. Den bästa arbetsplats jag haft, men det är väldigt långt att pendla dit tyvärr.

  

Här två av mina duktiga föredetta kollegor. Vi gick även utbildningen ihop på Lunds universitet. (Bilden är lånad från: Sahlgrenskas hemsida )


Idag är det underbart väder här, får litet vårkänslor. E är hemma och är sjuk, men börjar bli bättre. Hon har foto som "elevens val" så kanske kan hon ta fina hästbilder om hon orkar idag.


Ha en bra dag alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards