Sparvöga

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Grillkväll...

Av Viveca - 2 augusti 2011 11:17

Det är varmt! På dagarna ids jag inte göra allt för mycket. Hoppas A vaknar snart så vi kommer iväg för ett dopp.


Gårdagkvällen tillbringades med "Kalseröds musketörer" Det är flera grannar i området med hästar eller bara allmänt trevliga människor. Tyvärr var det lite manfall bla. pga att det snart är premieringar här på Orust och då gäller det ju att träna.


Mina små knasbollar skall ju inte vara med så först var tanken att ta med båda, men då jag var osäker på hur de skulle fixa att stå uppbundna samtidigt som vi grillade så blev det bara Vilda denna gång.

  Det gick galant, fast hon försökte gräva sig en grop till Kina, så hade hon full koll på att hon satt fast och var hon hade grimskaftet..   Nya bästisen Jack uppförde sig exemplariskt.

    så jättekul var det kanske inte till en början...här är gropen bara påbörjad...   Ska jag stå här?

 

 

Tvåbeningarna grillade och umgicks...

       

Egentligen skulle både E och A följa med, men de backade ur. "Vad är grejen, liksom?" undrade någon av dem.


Grejen var att ha trevligt en stund, men, men....


Vilda var jättepigg igår och snigelåsnan lös med sin frånvaro ända tills Jack och hon gick skilda vägar, vid shettismammorna lade hon i handbromsen. Mats fick fösa henne med fyrhjulingen, suck. Men hon är ju hundra gånger bättre nu så det är väl vissa ställen och situationer vi får jobba lite mer på.


Ha en bra dag alla!

 
 
ylle

ylle

3 augusti 2011 14:00

Kul med liten utflykt och lättsamt umgänge. I dagens stressade liv har vi alldeles för litet sånt, är min åsikt.
Litet grävning gör väl inget? Hur går det att lämna Marko ensam hemma?

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Viveca

3 augusti 2011 18:20

Absolut. Nej det gör inget att hon grävde litet. Marko börjar vänja sig vid att vara själv i hagen. Han springer och gnäggar en stund och sedan betar han litet om vartannat. Denna gång var han dock genomsvettig när vi kom tillbaka. Antagligen kanske han hörde oss hela tiden?

 
Kim

Kim

3 augusti 2011 22:27

Så mysigt!
Det skulle jag gärna gjort, va trevligt att det finns sån aktivitet där på ön.

Vilken fin man hon har din "vilding".

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Viveca

3 augusti 2011 22:53

Vi är ett gäng som försöker komma iväg med hästarna. Tyvärr blir det ofta lite manfall, men nu har vi startat en facebookgrupp för att lättare kunna boka saker. Det är ju trevligt med ridsällskap och att göra lite mer av det hela ibland.

Ja manen har hållt sig fin nu när hon inte kan skrubba sig mot träden. Hon passade dock på när hon var uppbunden så hon fick lite kådinpackning på köpet...
Kram

 
Stina

Stina

4 augusti 2011 09:20

Oh vad trevligt det där såg ut !
Precis lagom enkelt och lättsamt =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

4 augusti 2011 15:31

Ja det var trevligt. Skall försöka få tag i en bra sadelväska för kommande utflykter. Fyrhjulingen fick vara packåsna denna gång, men hade packat en ryggsäck först när jag var osäker på om Mats skulle hinna hem. Kollade på sadelväska på Hööks men den var så himla stor. Vilda hade nog haft den hängande ner till knäna...

 
kicki

kicki

4 augusti 2011 12:22

man behöver itne göra utflykter särskilt långt bort för att det skall vara trevligt!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

4 augusti 2011 15:29

Så sant! Nu hoppas vi på fler utflykter:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards