Sparvöga

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Förvirrat,,,

Av Viveca - 29 mars 2010 01:02

Ja idag har fru dement varit igång igen.

Åkte med A till stallet, trevlig med sällskap av stora dottern. Vi ses så sällan och ofta jobbar jag när hon är hos mig. Båda var vi förkylda, men planen var i alla fall en ordentlig borstning och ny torvbädd.


A gick ut för att hämta Vilda i hagen och jag slängde ett öga på klockan i stallet. Den måste gå fel, kan ju inte vara 15 redan. Sommartid, hjälp A´s buss går om 45min.


Ropade ut till A att ta av Vilda grimman igen. Hem och lämnade A, tillbaka till stallet och sedan hem för att hämta E till fotbollsträningen som skulle börja kl 17, puh. Det blev en väldigt hektisk eftermiddag när en timme "försvann".


Vilda såg lätt förvirrad ut, lurad på att hitta på något, konstiga människor.


Ha det bra alla!

Tack för att ni läser och jag blir väääldigt glad för kommentarer:)

 
 
Ingen bild

Maria

29 mars 2010 21:04

Du han i alla fall! Det e inte illa det tycker jag :-) Inte lätt när klockan rusar iväg sådär!

 
ylle

ylle

29 mars 2010 21:49

Tänk, nån har stulit en timme för mig också! Sabla sätt!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

30 mars 2010 08:11

glömde också bort sommartiden så jag stressade med... fast till en innebandyträning för sonen!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

30 mars 2010 08:41

Skönt att det finns fler förvirrade människor i denna värld;) Känns litet bättre:)
Maria: Jag hann, men det blev pizza till middag, skulle ju komma i tid till jobbet med.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Beabloggar

Beabloggar

31 mars 2010 00:43

Jag hade glömt bort att ställa om klockan i mitt klassrum. Helt plötsligt tyckte jag att jag hade himla god tid på mig, sa åt min chef att nu tar jag massage (vi har en massagestol) ett tag innan utvecklingsgledaren kommer.

"Hinner du verkligen med det?" sa chefen.

"Ja, det är ju en dryg timme kvar..." menade jag.

"Några minuter, Bea. Klockan är ju fem i två."

Min klocka i klassrummet stod på fem i ett...

:)

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

31 mars 2010 09:05

Dygnet har för få timmar , sedan att någon knycker en timme...inte undra på att man blir förvirrad...så även jag ;)))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards