Sparvöga

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Viveca - 4 november 2011 12:13

Hej alla! Idag är det fredag och jag är ledig ända tills på söndag, skönt!

Mina döttrar kommer idag E nyklippt och A hemkommen från Berlin. De är så stora nu och jag saknar dem mycket.


Är det så att när man blir bebissugen så skaffar man valp?


Mats son och hans flickvän har elva små valpar hemma. Helt bedårande:)

 


 

Här är de bara sex dagar gamla.

 

Nu är de två veckor och har börjat öppna sina ögon. Hälsade på dem igår och hade med Mats som inte är lika övertygad om att jag skall skaffa valp som jag själv är. Han tycker jag har nog med att träna mina två "hundar" ute i hagen...


Jag vidhåller dock att valpen är med överallt och på så sätt tränas hela tiden. Tanken är att den skall kunna vara med även på ridturer så småningom. Båda hästarna gillar hundar och Vilda alldeles speciellt. Jättebra med en framtida draghjälp:)


Jag får fortsätta bearbeta husse, som från början inte ville ha häst heller;)

 

Han verkar dock gilla sin uppgift som min vapendragare och medhjälpare. Här lite lydnadsträning innan tömkörning.

   

Här tror jag att han pratar allvar med Marko om hur man går fot även i svängarna...

 

Vi får väl se hur det blir. Valparna är flyttklara runt jul så en liten julklapp får jag väl önska mig då  


Marko var förresten toppen vid tömkörningen den här dagen. Inga hisperier alls. Nu får vi jobba på framåtdrivningen. Han blir totalt förvirrad när jag går bakom och husse försöker vara passiv. Vem skall han följa? Skall prova med långtyglar som jag gjorde med Vilda när det begav sig och börja vid bogen för att sedan förflytta mig bakåt. Bra med hästar som går fot, men lite krångligt när de skall gå före...


Vilda var också toppen i onsdags när vi begav oss ut i mörkret med reflexer och pannlampa. Hon var fantastisk lyhörd när vi sicksackade mellan träden för att undvika de blötaste partierna i skogen. Pigg och framåt var hon och jag är nästan hundra på att vi töltade. "Black and decker, Black and decker" Jag fick dessutom till min sits bättre än någonsin och utan att behöva tänka så mycket på den. Bekvämt var ordet och det gillades väl av den lilla åsnan med:)


 


Idag står stormockning av torvbädd på schemat. Sedan en ridtur och Marko skall få lite omvårdnad. Imorgon blir det tömkörning om inget oförutsett händer. Måste även umgås lite med mina barn såklart. Det gäller att prioritera.


Ha en fantastisk fredag alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards