Sparvöga

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Viveca - 21 november 2011 12:14

Känner mig oinspirerad för tillfället.


Igår var det strålande solsken och tanken var att få tömkört Marko och få kört Vilda med svängel. Min käre sambo fick dock mängder att göra och summan av det hela blev lersanering av två inpackade fyrbeningar samt avmaskning. Båda hade 575 EPG på blodmask och Vilda hade bandmask. Blir lite irriterad när jag insåg att apoteket slarvat med anvisningarna sist då Marko hade bandmask. Han skulle ha haft dubbel dos av Fyrantel men då det inte stod angivet fick han en vanlig dos därav smittan till Vilda som oftast brukar nolla. Hoppas nu att hans maskar är döda så de inte smittar runt. Denna gång valde jag ingen odling vilket jag borde gjort.


Tiden räckte inte till för mer hästande innan det var dags att ta med mina båda döttrar för att hälsa på lilla Doris, valpen och sedan till Gbg för att fira mormor som fyllt sextio.


Idag är det dimmigt, geggigt och mörkt, men får ta mig i kragen och aktivera kusarna ändå. Det brukar vara roligt när man väl kommer igång.


Jag har passat på att rensa lite bland länkarna på bloggen. Bloggar som verkar inaktiva eller som jag sällan besöker rök till förmån för några nya.


Tröstar mig med en sommarbild:

 


Ha en bra dag alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards