Sparvöga

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Viveca - 13 november 2011 16:51

Hej alla!

Senaste nytt:

Hönäten är på plats, men Marko är skeptisk. Ägnade en halvtimme drygt åt "nuddaträning" i onsdags när jag satt upp dem. Han åt från nätet, men när han skulle göra det själv så blev han väldigt rädd när det "rörde" på sig. Jag tänkte att han vänjer väl sig...

 


Vilda får det mesta av givan i nätet och lite på golvet. Marko får tvärtom. Han äter långsammare och är rädd för nätet.

Näten har dock varit tömda, men min misstanke om vem som tömmer dem visade sig stämma: Vilda, naturligtvis även fast hon verkade ganska skeptisk hon med till en början. Jaha, mer träning krävs med lilleman för Vilda passar väl på när han skrämt sig själv. Nu när jag jobbar så får Marko hela givan på golvet så länge. Vilda äter inte så mycket långsammare med nätet än utan, men något kanske. Tror det blir svårt att ge begränsad fri tillgång till det matvraket.


Hon tappar en del i vikt nu. Jag tycker att fettdepåerna sjunker alltmer och sadelgjorden får spännas allt längre in. Hon hade dessutom slitit en hel del på hovarna trots att jag ridit till största delen med boots. Hovslagaren behövde knappt verka något, bara jämna till lite. Så nu blir det boots hela tiden:) Bootsen har slitits en hel del med. Misstänker starkt det gorva grus som lagts på en del av grusvägen här... Marko börjar bli riktigt cool och mognar alltmer bortsett från när det gäller hönäten då;)


Igår var vi och besökte de små Amstaffvalparna för operation övertalning. Jadå han liksom jag smälte för denna lilla, lite försiktiga men keliga tiken:

 


 

 Mats var lite skeptisk till en början, men nu är det han som börjar snacka om valpkurser;)

Skall försöka komma på ett namn.

Hittade en fin blogg när jag googlade: http://kamphundblogg.bloggplatsen.se/

Och det här inlägget gjorde mig riktigt rörd.

http://kamphundblogg.bloggplatsen.se/2011/10/10/6412518-sa-mycket-karlek/


Gammal skåpmat: Rotade i en gammal fotolåda häromdagen och insåg att jag alltid varit lika djurgalen. Det var nästan mer djur än männsikor på bilderna. Har det i blodet helt enkelt:

 

Det här är jag 12 år gammal på häst i Spanien, kan tänka mig att jag tjatade till mig denna ridtur pga av abstinens från hästarna på ridskolan.

 

Här min far som hälsar på en häst? Tror mest han poserar;)


Kommer mer fler bilder framöver och en presentation av tidigare husdjur.

Ha en bra söndagkväll alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards