Sparvöga

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Viveca - 8 november 2011 11:51

Vad tror ni om detta förslag?


Något som skall bort eller till?


Sökes: Ansvarsfull vuxen medryttare. Du behöver inte vara någon toppryttare, men du bör ha en ängels tålamod, ett hjärta av guld och en vilja av stål. Tycker du dessutom om att arbeta från marken, är intresserad av körning/inkörning är det ett plus men inget krav.


Finnes: Femårigt D-ponny sto. Korsning Nordsvensk/russ (eller var det åsna?). Hon är matglad och lite för tjock. Hon är grundriden. Går bra i de flesta gångarter. Har en underbart mjuk och fin trav. Galoppen har dock en del övrigt att önska. Hon har dessutom ev. tölt i sig.


Inkörning är påbörjad. Går barfota/boots fram. Hon har mycket vilja och vill man samma sak så ger hon allt. Hon kan om hon vill är en bra beskrivning. Hon är vidare cool och stannar hellre och spanar in potentiella faror än att hon sticker. Kan dock vara svårt att få henne framåt när hon fått för sig att stanna. Vid möte med bilar brukar det funka bra, men hon kan reagera ibland främst på större fordon som bussar, lastbilar, traktorer och bilar med släp. Hon rids främst i skog och mark, vilket hon trivs bäst med, men tillgång till gräsbana/del av hage finns. Den är dock ej upplyst.


Söker medryttare då jag tror att det är nyttigt att någon annan rider henne samtidigt som jag behöver lägga lite mer tid på min andra häst. Har inga direkta krav på mockning och fodring. Men är du här vid tid för fodring så är det uppskattat med hjälp de gångerna. Har inga krav på hur ofta eller speciella dagar, men det är bra om jag vet vecka för vecka så jag kan planera när jag själv skall träna/rida. Jag arbetar oregelbundet och nattetid. Är ledig ganska mycket.

 

Någon som vill leka med mig?

 


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards