Sparvöga

Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Dator i köket

Av Viveca - 16 september 2008 09:11

Nu ska det bli en bok!

Vi har skaffat en bärbar dator. Efter en del mekande med Wi-Fi(trådlöst närverk, inga rymdvarelser alltså) är den nu igång. Den är barnförbjuden. Till barnens förtret, men nu kanske vi slipper en och annan krasch pga hämtade filer via msn.


Härligt att kunna sitta i köket och skriva. Köksbordet är något högt bara. Jag kommer nog att få ont i axlarna, menjag har kaffekoppen bredvid mig och gårdagens GP (orkade inte ut till brevlådan nu på morgonen). Att jag är uppe tidigt är fantastiskt bara det.


Idag ska jag alltså få lite gjort. Jag ska städa, köpa ingredienser till muffins som Ebba och hennes kompis ska baka efter skolan. Jag har även utlovat pannkakor till middag. En riktig husmor är jag idag, alltså.


Det är lite svårt att vänja sig vid tangenterna på laptopen, men jag kommer nog in i det så småningom.


Min lilla Vilda har fått ögoninfektion i båda ögonen. Hon var varig och kladdig i och runt ögonen samt röd och svullen runt om. Började med Noviform® ögonsalva igår. Det minst verksamma läkemedlet som finns, enligt mamma. Nej, det brukar inte funka på varken mig eller barnen, men på katten funkar det och förhoppningsvis på hästen. Apotekets hälsoråd för häst rekommenderade detta i 3-4 dagar. Vilda var ovanligt samarbetsvillig och lät mig göra rent ögonen och spruta in salvan. Tur att det inte var veterinären som gjorde det. Det räcker att hon ser hans bil så sticker hon.


Nej, nu ska jag försöka få in bokföringsprogrammet på datorn. För det var ju en företagsdator vi hade köpt.

Ha det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards