Sparvöga

Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Viveca - 13 juni 2008 22:58

Visst är hon fin?

Av Viveca - 13 juni 2008 15:45

Var inne på en jättefin sida med nordiska ridhästar. Fantastiska ekipage. Kanske jag skulle skicka in bilder på mig och Vilda. Jag får be Alice ta lite bilder nästa gång hon kommer.

http://www.nordiskridhast.se/

Av Viveca - 13 juni 2008 15:09

På bilden: Vilda förra sommaren 


Nu har hela familjen åkt till Falun på jetskitävling. Alice är i Göteborg och i morgon ska hon och jag gå på "Hästdagen" i Backamo. Det var hovslagaren som tipsade mig. Det kan vara kul att titta på alla fina nordsvenskar. Kanske får jag lite inspiration till fortsatt träning med Vilda. Jag tänkte gå en inkörningskurs i sommar alt. i höst beroende på hur det går med tömkörning efter vi dragit vargtänderna. Vilda mår bara bra. Hon har blivit bästa kompis med islandstoet Menja. De är som ler- och långhalm i hagen, vilket är positivt.


Häromdagen blev Vilda rädd i den starka blåsten. Hon brukar oftast vara ganska cool, men hon ville bara fly när hon stod uppbunden utanför stallet. Jag skulle därför leda tillbaka henne till hagen. Då försökte hon springa med mig "hängande" i grimman. Jag trodde hon skulle springa rakt igenom stängslet till hagen, men hon stannade 5 cm ifrån och jag snubblade och hamnade snett framför henne. Hon lugnade sig såpass att vi kunde krånlga oss in i hagarna, men sen såg hon Menja och ville sticka till henne. Då gav jag upp och släppte grimskaftet. Vilda rusade i full galopp till sina kompisar. Grimskaftet gick av i flykten. Sedan gick fram till henne och tog av grimman. Då var hon kolugn. Jag fick ännu ett blåmärke på benet, men denna gången var det inget bett i alla fall, för bits och bråkar gör hon inte längre. Tur man har stark bensomme fortfarande:)

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards