Sparvöga

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Viveca - 5 mars 2008 22:59

"Man "visste inte vad man skulle tro", och alltså trodde man." Fritiof Nilsson Piraten

"Ingen har det tryggare än den som bor i ett luftslott." Klara Johansson

"Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket"

"Förmågan att i dag tänka annorlunda än i går skiljer den vise från den envise" John Steinbeck

"Alla klagar över sitt dåliga minne men ingen över sitt dåliga förstånd" La Rochefoucauld

Av Viveca - 5 mars 2008 22:15

Hej igen! Nej, jag ä´ int bitter;) men skakad och inte störd. Förkyld är jag däremot. För vilken gång i ordningen denna vinter, vet jag inte. Irriterande. Jag får hoppas det går över till på fredag. Då kommer alla barnen och jag ska jobba i helgen. Var en sväng till vår lilla häst idag. Det blev en kort tur i paddocken mellan hostattackerna. Taskig koncentration från både mig och den lilla, men inget att haka upp sig på. Nu kan hon stanna och stå helt stilla på kommando, tills jag säger att hon kan komma:) Detta efter bara ett par träningstillfällen i paddocken. Egentligen behöver hon komma ut på en rejäl långpromenad, men med min hosta och feber fick det vänta. Till helgen kommer min äldsta dotter och hon ska på ridtur med en av flickorna i familjen som har gården där vår unghäst numera bor. JÄTTEKUL! Får hoppas på bättre väder, nu snöar det???

Av Viveca - 5 mars 2008 13:11

Har nu bott här i 1,5 år. Just nu är jag ganska trött på all inskränkthet på denna ö. Jag tycker inte jag ska behöva sitta och lyssna på en massa rasistskämt så fort jag försöker umgås med infödingarna på ön. Respekt och ödmjukhet är något som måste försvunnit någonstans genom inavel eller bara dålig fostran? Jag har försökt bortse från detta tråkiga drag hos flera av mina s.k nya vänner, men efter att blivit utskälld för en bagatell som inte ens jag var delaktig i och blivit kallad parasit av en person som jag hjälpt och stöttat med allt, så inser jag att första intrycket stämde denna gång. Tråkigt men det finns ju säkert de som inte är så inskränkta, ska bara hitta dem. Min dotter får inte vara med en av sina klasskamrater för mamman. "Vi har ju inte känt henne sedan hon var liten" Nej, kommer man från Göteborg så är man säkert både knarkare och värsting även om man bara är 11år. Att sådant kallas mobbing spelar väl ingen roll, för mobbing kan väl inte finnas på denna idylliska plats? Tack vare "bråket" har jag i alla fall träffat en fantastiskt trevlig familj. De är avslappnade, roliga och omtänksamma. Nej, de kommer inte från ön. Jag måste dock tro att det finns infödda som är öppna och orädda, annars förstärks ju mina hemska fördomar mot öborna och då är jag ju inte bättre själv?

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards