Sparvöga

Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Viveca - 27 mars 2008 21:18

"Man ska inte läsa för att sluka, men för att se, vad man kan bruka." Henrik Ibsen

Av Viveca - 27 mars 2008 20:11

Jag var och handlade idag. Jag skulle egentligen behövt lite nya kläder, men var på Lantmännen och Hööks för att köpa en del nödvändigheter såsom svettskrapa och vetegroddolja till Vilda. Det resulterade även i en tömkörningsgjord och tömmar:) Det börjar likna småbarnsåren, då jag ofta inte kom längre än till barnavdelningen innan jag tyckte jag handlat för tillräckligt mycket pengar. Inga kläder idag, alltså. Det ska bli kul att försöka tömköra Vilda i alla fall. Ska ta på henne gjorden imorgon och se hur hon reagerar.


Nu hade jag behövt få tillbaka min bok om körning av grannen. Jag är ju inget hästfolk "I learn it from ei bok" ;) (som Manuel i Pang i bygget sa). Börjar undra varför det ska vara så svårt för mig att bara gå över och be att få den. Är väl rädd att hon ska börja gapa och skrika på mig igen. Varför jag nu skulle vara rädd för det? Det är ju hon som gör bort sig, inte jag. Det är inte jag som kommit med varken personangrepp eller skrikit som en treåring.


Jag testade skrapan på Vilda. Hon tyckte det var så skönt att bli ordentligt kliad och borstad med den. Hon stod och njöt hela tiden. Hon har fått små sår på bogen. Förmodligen efter hon har gnuggat sig mot något. Hon fäller kopiöst och verkar ha väldigt ont av det. Jag hoppas oljan gör susen. Imorgon blir det mer ryktande och promenad.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards