Sparvöga

Alla inlägg den 7 april 2008

Av Viveca - 7 april 2008 17:00

När jag vaknat efter ett par timmars sömn var snön borta och solen sken. Det gjorde susen för mitt humör. Jag struntade helt sonika i att ringa de där telefonsamtalen. Varför göra det idag när jag kan göra det i morgon? Ebba var glad och trevlig när hon kom från skolan. Hon och min sambos ena dotter var med i stallet. Lilla bråkiga Vilda kämpade som vanligt mot hovkratsningen(puh).


Tjejerna var kompisar hela eftermiddagen. De hjälpte till med dukning och jag lagade mat. Egentligen hade vi kommit överens om att det var min sambos matvecka och min tvättvecka. Det är dock svårt att ändra på rutiner. Tvätten ligger kvar i maskinen, får se om han tar den för mig.


Senare på kvällen åkte vi och hämtade sambons "nya" firmabil. På väg hem körde vi förbi stallet, och vad får jag se: En liten Vilda i fel hage. Nu hade hon lurat ut hur man kommer under den övre tråden när de andra hästarna skall släppas in eller ut. De var bara för mig att slänga på mig gummistövlarna och ge mig ut i leran med grimman i högsta hugg. Tyvärr så sprang Vilda till andra sidan hagen och flörtade med den stora snygga nordsvenska travaren. Då blev det fart på det andra stoet i hagen och de sprang alla tre mot stallet efter som det var dags för insläpp och hagen var öppen. Vilda sprang in i "nordsvenskens" box och han visste inte var han skulle ta vägen. En av tonårstjejerna blev rädd och skrek, vilket inte gjorde det hela lugnare precis. Till sist fick vi in Vilda i hennes box, Nordsvensken fick backas till rätt plats och sedan fick Vilda så vackert gå ut i hagen igen, då hon inte står inne nattetid. Skämdes gjorde hon inte. Hon var nog väldigt nöjd med sitt lilla hyss:)


Av Viveca - 7 april 2008 09:12

Usch vilket tråkigt väder. Jag har kört äldsta dottern till Gbg nu på morgonen i snömodden. Jag har sovit jättedåligt och ska jobba i natt, så jag går nog lägga mig ett par timmar igen. Jag har en massa telefonsamtal att ringa, men gör jag det först så kommer jag inte i säng och jag vet av erfarenhet att jag inte kommer att kunna lägga mig och sova på eftermiddagen eller kvällen. Jag har i alla fall ringt och betällt tid hos gynekologen. Den 23:e hade de tid. Det är typiskt mig att vänta in i det sista med att boka tid när det är mig själv det gäller. Detta trots att jag vet att man inte ska dra på undersökningar när man har sådana symtom som jag har. Jag har själv arbetat både på gyn och med cancerpatienter, kanske är det just därför jag drar på det? Väntetider är det ju alltid också:(


Jag skall även ringa veterinären igen. Marsvinet verkar inte må bättre. Ebba tjatar om att jag ska ringa ridskolan... Materialet jag beställt för HLR-utbildning har inte kommit, så dit måste jag också ringa. Det blir nog en ganska tråkig dag verkar det som. Det är nog bäst jag går och lägger mig så får jag ta tag i livet sedan.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards