Sparvöga

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Viveca - 13 september 2011 22:32

Har inte så mycket att säga mer än att Vilda mår bra och att jag fått tag i veterinären som kommer hit för att titta på den bråkande tanden och samtidigt vaccinera båda hästarna. Hon tyckte inte vi behövde åka in till hennes make hästtandläkaren då det är så mycket som kan spöka i en treårings mun att det säkert kan ordnas på plats eller inte ens är något som behöver behandlas.


Det blåser hårt här idag. Så någon ridtur har det inte blivit vilket jag hade tänkt. Har roat mig med att möblera om bloggen lite och funderat på hur jag skulle kunna göra den mer intressant och rolig både för mig själv och andra.


Bjuder på två dikter som jag skrev till boken Lågor men aldrig skickade in:


Mjukt

Något att luta sig mot.

Varmt

 Något att söka trygghet hos

Modershjärtat bultar bakom dovt, jämnt och sövande


Urföda

Näringsrikt anpassat

Sötma

Pickande barnahuvud hittar dit

Mättar, tröstar och bibehåller liv


Starkt ljus

Grönklätt

Varningssignal, hjärtat slår hårt och snabbt


Mörkt

Något stramar hårt

Tomt, tömt

Något fattas mig

Svullnaden sticker, svider och spänner


Saknaden

Livsviktigt och dödsbringande

Lever

Hittar ut och går vidare

Hyllat, sörjt och saknat


(c) Viveca Widell

..............


Snabba, flyktiga och oviktiga

Viktiga, officiella och stela

Varma, heta och sensuella

Möten


(c) Viveca Widell

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards