Sparvöga

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

En trevlig lördag...

Av Viveca - 29 oktober 2011 09:41

Hej alla! Idag blir det fullt upp. Först iväg och handla lite sedan skall lilleman bli tömkörd, äntligen har Mats tid att hjälpa mig. Ikväll blir det bio "Kokvinnorna" på Gullholmens biograf med ärtsoppa och punsch. Ett snabbt inlägg här och en video från torsdagen då jag hade jobbat natt och skulle jobba snart igen. Vad passar inte då bättre än lite lös träning i hagen?


Ann jag är ledsen, men bollen verkar komma till nytta igen.


Ha en bra dag alla!


 
 
Stina

Stina

30 oktober 2011 06:38

Oh, kokvinnorna ! Var den bra ?
Jag vill oxå se den !! ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

30 oktober 2011 20:15

Ja den var riktigt sevärd. Tragisk, komisk och tänkvärd. Se den om du får möjlighet. Själv ser jag mig själv om trettio år med hästarna lika enveten som den ena kokvinnan;)

 
Viveca

Viveca

1 november 2011 18:54

Kanske lite lång och tjatig video, men jag tycker att vi har blivit riktigt duktiga i alla fall. Marko har blivit otroligt mycket lugnare och var inte hispig alls när vi tömkörde honom i lördags. Det går långsamt framåt:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Kim

Kim

1 november 2011 19:09

Alltid roligt att se en video.
Marko verkar lugn och villig, Vilda verkar villig om det finns nåt gott :)) Så som Nelly, tjejer :))
Bra jobbat!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Viveca

1 november 2011 21:32

Ja Vilda får man hålla kort och vara extremt konsekvent med. Och man ser på de bakåtstrukna öronen att hon är beredd på att skaffa godis på fler än ett sätt;) När hon var lite svårflörtad i slutet på videon så kommer hon dock direkt när min hand varit nere i godisfickan;) Man kan även se på mitt kroppsspråk att det inte är lika mjukt som med Marko. Ger man henne lillfingret så tar hon hela handen, bokstavligen! Det är ganska roligt att de är så olika.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards