Sparvöga

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Jaha, så stormar det igen...

Av Viveca - 13 december 2011 15:26

..och regnar. Snart flyter vi bort eller drunknar.


Stackars Marko skulle behövt en ordentlig borstning. Det regnar och han packar in ryggen med torv. Jag väntar på att det skall torka och så börjar det regna...Hopplöst. Täckesfunderingar finns, men han har så hemskt tjock päls så jag tror han mår bättre utan. Han får vara smutsig ett tag till... Vilda är renare och blev ordentligt borstad innan det började regna i söndags.


Jag och Vilda tog en luciatur med en ny hästkompis och hennes matte.



Kompisen är också ett sto på fem år. Hästarna verkade verkligen gilla varandra.


Jag invigde min sadelväska som packades med glögg, lussekatter och pepparkakor.


Här har vi fikapaus. De två duktiga tjejerna stod som ljus och väntade på oss när vi mumsade och pratade.


Det blev tyvärr manfall på luciaritten, så utklädningsbiten tog vi inte så allvarligt.


Men lite glitter fick Vilda stå ut med;)


Idag har jag sovit efter jobb och skall snart jobba igen om jag kommer fram till den andra lilla ön i vattenmassorna?


Gårdagen ägnade jag bland annat åt att köra fel, köra fel och köra fel. Jag har extremt dåligt lokalsinne och skulle åkat till en gårdsbutik för lite inköp till katterna och hunden. Jag hittade till sist.


Näthandel är inte dumt annars. Jag väntar nu på paket innehållande:

Hundcoachen (inbunden) och Hundcoachen 2 - Aktivera din hund och bli en bättre ledare (inbunden)


samt:

Skor - LaCrosse: AlphaBurly Sport | Yttersidan av skon


Stövlarna efter tips från Stina. Mina Tretorn läcker som ett såll. Jag har köpt hur många gummistövlar som helst sedan jag skaffade Vilda. Billiga, dyra och mittemellan. Inga håller. Jag tror det är leran som ställer till det. Dessa var jättedyra, men håller de ett år så är de värda vartenda öre för det går tre till fyra par om året...


Förresten tror jag att lille valp kommer några dagar tidigare än vad som var tänkt. Elva valpar i en liten valphage ger väldigt mycket överskottsenergi. Jag tyckte synd om den lilla sist vi hälsade på henne. Idag har de blivit vaccinerade och besiktigade och den 15:e är de leveransklara så jag kanske hämtar henne då istället för den 19:e.


Nej nu skall jag motvilligt dra på mig regnstället och ut för att mocka...

 
 
Kicki

Kicki

13 december 2011 19:15

uscha, lera är inget roligt alls...hoppas att stövlarna håller måttet nu! jag tror absolut att det är lera i kombo med dynga osv som tar livet av våra stövlar. de skulel nog hålla längre om man var duktig och spolade rent dem mellan användningarna....men vem fan gör så?

5 åringen var mig en riktig sötnos =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

14 december 2011 00:18

Förmodligen skall man var mer noga med att spola dem och Tretorns garanti gäller bara om man smörjer dem med silikon. Konstigt att det inte följer med en förpackning silikon eller ens finns där man köper stövlarna. Kanske är man mer noga med ett par dyrare stövlar;)

Ja, hon är jättefin och mysig:)

 
Kim

Kim

13 december 2011 21:50

Trots ovädret så fick ni ju till en liten ridtur med glögg och allt, låter mysigt det!

Elva valpar blir väldigt intensivt!!
Så snart får man gratta till tillökningen då ? :))

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Viveca

14 december 2011 00:16

Ja i söndags var vädret helt ok. Lite växlande molnighet, klart kallt och lite sol största delen av dagen sedan kom regnet. Skrev nog lite luddigt. Luciaritten var planerad till helgen innan lucia av praktiska skäl. Ja på torsdag kommer bebisen:)

 
Ann

Ann

14 december 2011 15:46

Glöggtur, va mysigt!
Fast den här leran och det blöta gråa tror jag går alla på nerverna nu... Å mysigt med valp, de luktar så gott! mmmm
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Viveca

14 december 2011 21:22

Ja det var mysigt. Fick sällskap av en jättetrevlig tjej och hennes söta häst. Meningen var att vi skulle vara ett helt gäng, men det var riktigt trevligt trots att vi bara blev två människor:)

Ja, nu börjar det närma sig. Känns som man skall bli mamma nästan;) Det blir väl som bebistiden med sömnlösa vaknätter ett tag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards