Sparvöga

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Viveca - 27 februari 2009 13:02

Den senaste tiden har det varit lite dåligt med träningen. Det har varit halt på vägarna och paddocken är såååå tråkig tycker Vilda. Gummistövlar och en oskodd/obroddad häst är ingen hit på hala vintervägar.


Igår hade det börjat smälta undan så vi tog en backig promenad. I början var det bara äta, dra upp huvudet, gå, äta, dra upp huvudet, gå etc. Efter en stund blev omgivningarna mer intressanta än granarna, ljungen och gräset. Hon lyssnade fint på kommandon och gick piggt med öronen framåt hela tiden. Vi travade i uppförsbackarna. Hon har börjat lära sig svenska väldigt bra. - Ska vi trava?, frågar jag. Vilda spänner kroppen och sträcker på halsen. TRAAVA!, säger jag. Vilda börjar springa, jag springer bredvid. Ptrooo, sakta av! Vilda saktar av till skritt. DUKTIG flicka!


Jag försökte få henne att galoppera igår. Vi sprang fortare och fortare. Jag började galoppera och sa: GAALOPP!, men Vilda travade på(kanske tur det). Vi får öva mer nästa gång.


Ha det så bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards