Sparvöga

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Viveca - 13 november 2010 17:26

Hej alla ni som kan tänkas vara kvar:)

Det har varit lite mycket nu. Jobbet, HLR-utbildningarna och omläggning av schema, därför har bloggen fått stryka på foten, även kommentarerna på era bloggar har uteblivit. Jag har dock läst några av era nyare inlägg när det varit lugnt på jobbet. Vissa inlägg av allvarligare natur krävde dock mer eftertanke och mer energi än jag lyckades uppbringa mitt i natten för att knåpa ihop en kommentar.




Idag skulle jag och Mats på ridtur ihop. En låtsas- Hubertusjakt¨på en mössa med svans:) Han har aldrig suttit på en häst tidigare. Tillsammans med vår kära granne Ma fick Mats åka själv, för jag drabbades av magsjuka inatt. Tror det är vinterkräksjuka, tycker jag känner igen känslan (bläh!).


  


Men snälla Ma tog lite bilder och Mats har nog fått mersmak. Han frågade om Vilda verkligen inte orkar bära honom. Nja, hon får nog bygga lite mer muskler först, men snart har du ju en egen ridhäst: Marko:)


  


Det hade gått riktigt bra, men Mats klagade på att hästen hade dåliga bromsar. Tror nog det handlade mest om att han kände att Mats var nybörjare och ville väl dessutom inte komma för långt efter kompisarna. Skall bli spännande att se om ridlusten håller i sig.


  


  

Ha det bra alla! Åter till sängen och dietmaten: Mineralvatten och yoghurt, Mums;)

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards