Sparvöga

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Viveca - 23 november 2010 09:41

Hej på er!

Nu är HLR-ubildningarna avklarade. 300 personer är nyutbildade i HLR och luftvägsstopp:) Det har varit fantastiskt roligt och givande. Tur jag har en sån snäll granne och vän som ställt upp med lunchfodring av hästarna. Tack Maria!


Nästa år kommer ett nytt utbildningsprogram och vi hoppas kunna få delta i HLR-kongressen till hösten. Den äger rum på Svenska mässan i Göteborg. Senast jag var där var 2006 när nuvarande program introducerades. Det är väldigt roligt att träffa andra instruktörer, gå på seminarier, och inte minst njuta av den goda maten.


I fredags var vi bjudna på underhållning och hotellövernattning av det företag Mats har jobbat för det senaste. Jag mötte med andan i halsen upp de andra som tagit hyrd buss ner till Götet, efter HLR, fodring av hästar, förberedelse av kvällsfoder som grannen var snäll att ge.


Efter bilköer, parkering och annat spännande på vägen befann jag mig till sist på Hotel Gothia. Ringde Mats som var i baren på 23:e våningen. Jag åkte upp i hissen och han åkte ned! Inte lätt att kommunicera per telefon i allt sorl med en människa som suttit en bra stund i en bar. Jag åkte ned och han åkte upp, så höll vi på några gånger, tills det var dags att åka vidare med taxi till Kajskjul 8. Fick släpa med mig min packning;)


    


Vi fick god mat och underhållning. Claes Malberg och Tommy Körberg stod för musik och show. De var riktigt roliga och duktiga:)


Sedan en god natts sömn på hotellet innan det var dags att köra hem igen.


Det har blivit väldigt lite hästträning, igen!

Hoppas kunna ta tag i detta nu när det börjat lugna sig på arbetsfronten.

Mats är en klippa och har snickrat en trappa till sin kära sambo:

  

Så efter det här så slipper hon ta sig ned

här:

  


"Snickaren" i färd med konstruktionen:

  

Utsikt från höloftet


Ha en bra dag alla!


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards