Sparvöga

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Viveca - 3 februari 2010 09:37

Iprenmannen och jag är kompisar idag. Har huvudvärk, ont i kroppen och feber.

E fick skjuts ned till bussen imorse. Dum som jag var tog jag min egen bil.

Ner gick jättebra, men när jag skulle vända och köra hem igen körde jag fast.


E kom tillbaka till bilen eftersom snövallen täckte hållplatsen och hon förstod inte var bussen skulle stanna.


M kom och puttade på bilen, så vi kom loss och iväg till skolan.


Ja, då var det bara backen upp på hemvägen. Det gick nästan, men på krönet började hjulen slira. Backade ned och körde fast igen.

M fick rycka ut med sin bil. 


Det var alltså den bilen jag borde tagit, men jag tyckte inte det var så mycket snö efter de hade plogat igår och M´s bil är så jobbig att vända. Att min inte klarar minsta uppförslut från stillastående hade jag visst förträngt.


Usch får dåligt samvete för att jag sjukskrivit mig, men jag var helt genomsvettig efter morgonens bravader och då insåg jag att det kanske inte är så smart att jobba med feber. Hoppas nu G får det lugnt inatt, men det bådar inte gott varken när det gäller väder eller arbetsbelastning för närvarande.


Ha en bra dag! Skall nu låta Iprenmannen göra sitt.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards