Sparvöga

Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Viveca - 3 oktober 2008 12:46

Igår var det dags att pröva lite tömkörning igen. Ebba hjälpte till. Den här gången var gjorden inte lika poppis när den skulle på. Nu visste Vilda att det skulle spänna runt magen, så hon sparkade lite under magen. När den väl var på var det inga problem. Hon fattade hjälperna perfekt och brydde sig inte ens om att den nya unghästen galopperade och gnäggade i hagen bredvid. Hon verkar tycka att det är väldigt roligt. Efteråt var hon lugn som en filbunke både i stallet och på väg tillbaka till hagen. Ebba ledde henne själv utan problem. Hon brydde sig inte ens när det kom bilar.


I måndags var hovslagaren här och hans elev hade fått verka Vilda. Hon hade sparkat honom och dragit sönder ett grimskaft. Suck, att hon aldrig ger sig. Det är väl russet i henne som fortsätter att envisas.


Jag är glad att hon låter mig ta hovarna nu i alla fall. Jag hoppas att vi kan jobba bort detta beteende också. Med tanke på hur mycket hon utvecklats under det året jag haft henne, så finns det hopp.

Av Viveca - 3 oktober 2008 12:41

Äntligen har jag kommit igång med mitt skrivande igen. Jag har hittat massor av matnyttiga länkar på nätet. Då jag jobbar bäst under press har jag besätmt mig för att gå en skrivarkurs i januari. Den är gratis och den kan nog ge mig lite deadlines att hålla, så jag blir färdig någon gång. Det är bra med skrivövningar också. Risken att köra fast och fastna i upprepningar blir då mindre.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards