Sparvöga

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Viveca - 17 oktober 2008 15:06

Idag tränade vi lite i paddocken igen. Vilda var lite pigg och busig till en början, men lugnade sig efter några rundor. När hon väl varit duktig och följsam en stund trodde hon nog att hon skulle få vila för hon segade som en gammal ridskolehäst, maskning kallas det.


Då testade jag att tömköra en liten stund. Hon var mer koncentrerad idag och det dröjde längre innan hon började vända sig om och gå efter mig än sist. Rullade sig gjorde hon dock så fort vi kom in i paddocken. Jag tror det är gjorden hon försöker få av sig. Det blir till att vänja henne av med detta. Inte så kul att rida en häst som skall rulla av sig sadeln. Då har vi en liten utmaning igen. Det handlar nog bara om att avleda henne när hon visar tendenser att börja rulla sig.

Av Viveca - 17 oktober 2008 09:58

Nu börjar det dra ihop sig. Känner mig lite stressad, vilket gör att jag får mindre gjort. Den 29:e börjar kursen i Borås "Vårdutveckling och ledarskap" Den slutar 17/1 och den 26/1 börjar skrivarkursen i Skåne. Innan dess ska jag själv vara "Kurt" och hålla i HLR-utbildningar igen 10/11-13/11 på Tjörn.


Till detta hör att jag måste skicka in något alster till skrivarkursen. Redan färdiga sådana ligger nog uppe på garagevinden, men bara tanken på att gå upp dit och se allt bråte som framförallt 20-åringen har samlat där, gör att jag nog hellre skriver något nytt. Prestationsångesten närmar sig... och klockan går...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards