Sparvöga

Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Viveca - 4 oktober 2008 01:45

Ikväll drar vi till Barcelona. Det ska bli skönt med lite miljöombyte. Vi ska äta och dricka gott.


Jag har just fått reda på att min arbetsgivare inte tänker bidra med några pengar till den kurs jag tänkt gå. Jag önskade ett bidrag till studielitteraturen, vilken säkert inte var speciellt diger med tanke på att det bara var en 7,5 hp- kurs. Det är väl inte hela världen och kursen verkar ändå inte bli av.


Något som retar mig mer är att jag blev mer eller mindre lovad att få gå på HLR-konferensen i Stockholm som äger rum i november, under mitt s.k medarbetarsamtal. Idag fick jag ett mail där min chef säger att de inte har råd med den heller. Till detta hör att vi som är HLR-ansvariga bidragit med 300kr per utbildad person i kommunen till Hemsjukvårdens budget. I våras utbildade vi 167 personer i grundläggande HLR samt luftvägsstopp. Vi(två personer) drog alltså in drygt 50 000 kr på tre dagar. Men någon utbildning/fortbildning för oss har inte Hemsjukvården råd med. I höst ska vi utbilda ytterligare kommunanställda, ungefär lika många. Det är bara det att jag vet inte om jag har lust.


Om man bara ska ge och ge och ge, och sen aldrig få något tillbaka så tar lusten slut!


Inför HLR utbildningarna i våras bad jag att få köpa böcker, då det är ett nytt HLR-program och jag slutade hos min förra arbetsgivare innan de nya böckerna hade kommit. Jag fick först till svar att jag ej kunde köpa dem. De kostade 75kr resp. 50kr st. När sedan säkerhetsavdelningen skulle stå för notan gick det plötsligt bra.


Det är nog dags att söka nytt jobb! Det är inte första gången jag gör det pga snåla arbetsgivare. Den utbildning jag har har inte Hemsjukvården investerat en enda krona i och ändå ska de kunna tjäna pengar på mitt jobb.


Nej, jag har faktiskt hittat ett intressant jobb. Jag ska ringa dit nästa vecka när jag kommer hem från Barcelona.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards