Sparvöga

Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Vem var min pappa?

Av Viveca - 10 april 2009 13:52

Han var en mycket egocentrerad person, som dog på eget grepp. Envis var han och homeopat m.m Han behandlade sin diabetes efter egen förmåga, vilket ledde till nervskador, njursvikt och ögonskador. Sina barn har han aldrig varit intresserad av och enda gången han tagit kontakt är när han ville ha hjälp själv. Större delen av arvet efter honom delades mellan en bedragare och hans så kallade stiftelse. Sitter nu och googlar på hans namn och finner en del intressanta saker. Jag kan säga en sak och det är: Tack mamma för att jag slapp att växa upp med denna människa, då hade jag varit hjärntvättad eller död.

Benno Svensson R.I.P


Ps. Inom kort kommer länkar och mer "forskningsreslutat" Ds.

 
 
Ingen bild

Sebastian

4 december 2012 12:56

Det var verkligen skilda uppfattningar vi har om denna man. Jag är evigt tacksam att jag träffade honom.

Viveca

4 december 2012 16:25

Vad jag förstår så var han en mycket karismatisk person med talets gåva. Han saknade dock förmågan att ta hand om sina närmaste. Han hälsade inte ens på sitt svårt sjuka lilla barn på sjukhuset och inte informerade han barnets mor om att det var på sjukhus. Han var säkert bra på mycket men i hur han varsom far kan jag inte se någon storhet. Alla kan göra fel i sitt liv men en vuxen människa kan ofta se sin del i saker och försöka gottgöra dem den svikit. Tyvärr fanns inte tillstymmelse till självinsikt under våra samtal.

 
Ingen bild

JIK

25 augusti 2013 04:33

Jag har också träffat Benno R.I.P och är glad över det och det jag lärt av honom, därmed inte sagt att han var en bra och omhändertagande far. Det var många det var fel på, kanske de flesta! Fruar och barn inräknade. Att han tilläts sig bli lurad av den sk kamraten, är för mig obegripligt har man sett och träffat denne så får man rysningar. Jag har själv väldigt lika upplevelser av en frånvarande och avstängd far där all kontakt enbart var på mitt bevåg, och utbytet blir då ringa. Konstigt nog tänker jag på Benno titt som tätt, vet ej riktigt varför men han finns med på ett oförklarligt sätt. Hoppas du kommit över sveket, vilket så verkar och att ditt liv är glatt och med mycket kärlek till allt och alla. Önskar dig det bästa.

Viveca

25 augusti 2013 23:50

Tack! Ja för mig har det inte varit så farligt. Säkert värre för andra där sveket var mer påtagligt och brutalt. Han har haft väldigt lite inflytande över mitt liv och jag har klarat mig utan även om jag funderade en del i tonåren.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards