Sparvöga

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Viveca - 21 oktober 2009 12:24

Förmiddagen har gått i springa-ärendens tecken. Först ett besök hos gynekologen. Snurriga jag tog av mig skorna innan det var dags att hoppa upp i gynstolen. Det var det enda jag tog av mig. Stackars läkaren som fick påminna mig om att -Du kanske ska klä av dig lite till. -Oj då, tycker du det?


Sedan ett varv runt Henån för att luska ut var man kan ta ut pengar på ett utbetalningskort från Posten. ICA: -Nej! Postens företagsservice: -Nej! Aha banken: JA, konstigt. Det finns ingen riktig post!


Sedan apoteket. Hämtade ut Provera(gulkroppshormon) för att få hormonerna att jobba rätt genom en liten skjuts och få kroppen att förstå: Mens= blöda, inte mens=inte blöda. Cykeldag 16-25 skall det tas en tablett om dagen. Ska jag i min predemens komma ihåg detta, i tre månader? Facit på det kommer;)


Ny gynekologtid för att fylla livmodern med vätska har bokats. Låter väl himla trevligt;)


Nu har jag suttit i telefon med en av mina allra bästa vänner i över en timme, trevligt. Som vanligt avverkades allt mellan himmel och jord bla. det obligatoriska pratet om vart sjukvården är på väg, besparingar och vi kanske skulle pluggat till något annat än sjuksköterskor;).


En kopp kaffe till får det bli och sedan till Vilda och rida litet:)


Ha en riktigt bra dag alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards