Sparvöga

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Viveca - 9 oktober 2009 10:02

Underbar morgon, sol, kaffe och litet bloggläsning.

Dags att ta tag i resten.

Idag är vi barnlediga(tror jag).

Barnlediga fredagar brukar innebära att M och jag gör någt tillsammans med Vilda. Kanske blir det lite tömkörning i dag då. Det var ett tag sedan sist.

Jag jobbar lördag och söndag natt, men är ju ledig på lördag dag. Då blir det nog lite inköp av foder m.m Det börjar bli dags att köpa pellets till kaninen också. Hon börjar närma sig vårt hus igen. Grannkaninen har nog fått komma inomhus, så nu har väl Ninis ingen att umgås med under dagarna.


Måste bara nämna en konstig sak. Flera nätter har det nu hänt att jag blivit sugen på potatismos. Så sugen att jag nästan(men bara nästan) varit beredd att ta fram kastrullen och skala potatis mitt i natten. Väldigt knepigt! Och nej, jag är inte gravid! Har nog brist på något. Potatismos och stekt makrill kanske det kan bli till middag idag? Potatismos måste det bli i alla fall, annars kommer jag inte sova mer denna vecka;)

Ha det bra alla!

På återseende! Lämna gärna en kommentar eller skriv i gästboken, då blir jag så glad:)


Av Viveca - 9 oktober 2009 09:06

Lyssnade på radion imorse. Anledningen till att svininfluensan har minskat sin spridningstakt tros vara att många har fått "den vanliga förkylningen".

  


Rhinoviruset

håller våra celler upptagna och ogenomträngliga för svininfluensaviruset AH1N1.  


Så alla ni som går hemma hostiga och snoriga skall vara glada;) Antingen har ni fått en mild variant av svininfluensan (och blir då immuna) eller så hindrar den vanliga bonnförkylningen er från att få knorr!


Naturen är fantastisk, eller hur. Den har en lösning på det mesta.


Frågan är nu om vi ska skydda oss med munskydd, handsprit och annat eller utsätta oss för smitta för att få en rejäl förkylning?


  


Smittskyddsinstitutet hoppas nu att detta fördröjer pandemin tillräckligt för att fler skall hinna vaccineras innan farosoten får grepp om våra invånare.


Själv kommer jag inte att vaccinera mig. Hur skall du göra?

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards