Sparvöga

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Viveca - 30 juli 2011 02:44

...tänkte bli bättre på att fylla den här kategorin. Jag läser och läser, men glömmer att dela med mig.


Sitter nu på jobbet och har det ganska bra eftersom patienterna verkar ha det ganska bra.


Det är litet sent att öppna boken jag läser för tillfället, men den är så fängslande och spännande att jag kanske tar fram den.


Varsågoda:

 

Ninna ninnanna ni nanna ninna...


Just nu läser jag: Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist.

Den handlar om utanförskap och ondska. Den är ganska blodig på sina ställen och mörk, men samtidigt finns det en värme. Det var kanske inte den bästa boken att läsa just nu eller så var den det. Det blir mycket våld och hemskheter i mitt huvud för tillfället, men jag sträckläser boken tills ögonen inte orkar. Det är verkligen ingen vanlig rysare, utan den har ett mycket större djup än så.


Det var min dotter som tipsade mig om en annan bok av samma författare: Hanteringen av odöda på flygplatsen när jag skulle ha mig lite reselitteratur. Den var också bra och var utläst efter ett par dagar. Även den behandlar utanförskap, att vara annorlunda. Den beskrivs som en skräckroman, men jag tycker att själva skräcken inte är det som utmärker någon av dessa böcker, men hade de gjorts om till dåliga filmer utan det där djupet som böckerna har så hade de nog blivit B-skräckisar.


När man ser världen ur "de annorlundas" perspektiv så undrar man vem det är som är normal egentligen. Ingen direkt ny tanke, men mycket fängslande.


Så läs dem om ni inte redan gjort det!

Natti, natti


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards