Sparvöga

Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Nu är matte trött...

Av Viveca - 17 juli 2009 22:42

Nu är jag trött. Red ut med I på F och jag på Vilda (ganska jobbigt att hålla på med en massa begynnelsebokstäver).


Vi började i paddocken, där Vilda hade problem att stå stilla vid uppsittningen pga BLINNINGJÄVLAR och BROMSJÄVLAR (såja nu har jag avreagerat mig). Snälla I, fick hjälpa mig att hålla så jag fick ordning på stigbyglarna och kunde sitta upp. Vilda velade mest runt idag och skulle flirta med P (hennes bror) som gick i hagen vid paddocken. Hon stannade, backade, krånglade både pga insekterna, men också för att hon var så fruktansvärt intresserad av att stå och vänslas med P.


Vi red ut istället, då gick det bättre och hon började lyssna. Vid första uppförsbacken frågade I -Ska vi trava? Japp, Vilda började trava (Jag brukar alltid fråga henne det innan jag ger kommandot Traaava:)) traven gick dock över i galopp. Trots att det var brant och ganska jobbigt, kämpade hon på:) Det är inte bara negativt att ha en envis häst.

Hon började gapa en del(och enl. M så gjorde hon tydligen det sist med), så jag får nog pröva med nosgrimman igen, vilket är synd. Bettet sitter i alla fall perfekt och det märks.


Hon var ganska lyhörd i skogen och vi gick lite egna vägar, men hon var mån om att vara ikapp F hela tiden.


När vi kom hem till stallet var hon genomsvettig och jag med, eftersom jag fick låna en säkerhetsväst av stallägaren och det var väldigt varmt ute. Så nu har jag ridit med en sådan för första gången i mitt liv. Inte så dumt, man slipper bli spetsad på en gammal rot eller något.


Ha det bra! Nu ska jag gå och lägga mig, tro det eller ej:)


 
 
Annika

Annika

18 juli 2009 13:43

Borde också ha säkerhetsväst när jag rider.
*böjer ned huvudet och skäms en smula*

http://acka.bloggagratis.se

 
Viveca

Viveca

18 juli 2009 18:41

Inget att skämmas för. Tycker själv att den är ganska obekväm och det känns ovant. Är inte en person som kör med hängslen och livrem. Stallägaren propsade på att jag skulla använda den och det finns ju inga bra argument mot att använda den egentligen. Antagligen har jag bara haft tur i min ungdom då den inte var uppfunnen än. Jag red inga unghästar då heller. Det sägs ju även att man ska ha hjälm när man hanterar unghästar, men där får väl jag skämmas för det har jag bara när jag rider. Ps. Du har fått mail:) Ds.

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards