Sparvöga

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Nu är matte ännu tröttare...

Av Viveca - 19 juli 2009 22:27

Jag red för tränare för första gången idag:)

Vädligt nyttigt. Jag behöver öva upp sits, balans och hjälpgivning.

Vi övade lite tempoväxlingar på fyrkantsspåret och lite volter. Det gjorde nytta, då jag vågade kräva mer och vara mer bestämd när Vilda visade sin envisa sida. Till sist gick det riktigt bra!


Vår kamera filmar bara i 30 sekunder i taget, så jag komponerade en film av alla snuttarna. Titta gärna om ni orkar. Den blev lite tjatig och ser litet ut som en gammal stumfilm, men volterna på slutet blev bra även om Vilda försökte fuska lite:)

God natt!

 
 
Stina

Stina

20 juli 2009 12:11

Trevlig häst !
Inte så gammal, va? Ser lite vinglig ut så jag gissar på unghäst ?
Vad är det för ras ?

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

20 juli 2009 12:23

Hon blev tre nu i juni. Vingligheten beror nog lite på mig också, som är litet ringrostig när det gäller ridningen, men vi lär oss tillsammans. Det är jättekul att ha unghäst(min första häst överhuvudtaget) och att se att vi faktiskt har kommit en bit på vägen helt på egen hand. Hon är en korsning mellan Nordsvensk bruks och Russ. Är nu ca 138cm hög. Jättetrevlig är hon:)
Tack för kommentaren!

 
Emelie

Emelie

20 juli 2009 13:42

Oj, jag som trodde hon var ren nordis :) Kul att se film! Vad duktiga ni är!

http://enapelsin.blogspot.com

 
Ingen bild

Viveca

20 juli 2009 16:51

Emelie: Tack! Ja, det börjar väl ta sig, men bättre ska vi bli. Idag har vi träningsvärk båda två:) Hon ser nästan ut som en nordis, men har ibland ett lynne som ett russ;)Tränaren trodde inte på mig när jag sa att hon nog inte var högre än 140cm. Hon kontrollmätte till och med;) Hon ger nog ett större intryck. Jag är inte ju inte så stor heller:)

 
Stina

Stina

20 juli 2009 21:34

OJ ! Bara 140 !!!
Trodde hon var bra mkt högre !
Och bara 3 år gammal ? Då har du ju gjort ett kanonjobb !!

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

21 juli 2009 12:18

Stina: Tack!
Det är det roligaste jag gjort att skaffa unghäst, även om jag hade mina funderingar innan. Följde dock mitt hjärta;) Det börjar nu ge utdelning och vägen hit har allt varit lite krokig ibland. Kul med beröm:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards