Sparvöga

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Viveca - 14 maj 2009 14:36

Ja, nu sitter jag här igen med rinnande öga, näsa och huvudvärk. Har funderat hela dagen på att gå och lägga mig, men inte kommit så långt ännu.


Lite disk och tvätt har jag fått undan och snart ska jag till Vilda.


Pratade med hovslagaren igår, som håller i körkurserna och i slutet av juni kommer vi kunna ta med Vilda på inkörning. Rid- och körlägret för barn är inte bestämt datum för ännu, men det blir i början på juni.


Ska snickra ihop en inkörningssläpa så småningom har fått mått av P.

En händelserik sommar verkar det bli.

Av Viveca - 14 maj 2009 12:41

Jag lade in en länk med gammal bild på gården i Kinnared och hittade info om vad den används till nu. http://www.vkippinge.dk/Institutioner_lejerskoler.pdf


Jag har även en massa bilder sparade på en CD, men man ska ju inte gråta över spilld mjölk! Kul att gården kom till användning i alla fall. Tyvärr är det många fina gamla gårdar som bara står och förfaller.


Har vi tur så blir det som sagt verklighet av gårdsdrömmarna i alla fall och vi slipper flytta!!!

Av Viveca - 14 maj 2009 12:32

Idag blir det inte mycket gjort. Många planer hade jag för min lediga dag, men har hamnat framför datorn. Får skylla på en vagel i hö öga som gör förbannat ont. Man ska ju inte pilla, borde jag veta som utbildad i frågan, men, men jag har klämt, baddat, spolat och salvat. Bagarens barn...


Känns som om jag har en förkylning på gång också.

En tur till stallet gör nog susen. Det brukar hjälpa mot det mesta. Tyvärr, så städar sig inte huset av sig själv, men imorgon är en annan dag:)

Av Viveca - 14 maj 2009 10:46

Annonsbild (något finare än i verkligheten)

Annonsbild


Efter tvätt och ommålning av skärmar

Efter tvätt och nymålade skärmar


 

Här är vår transport vi köpte. Den har nu fått svarta skärmar och drag. Den skall bli vit inuti, är nu blå. Utsidan ville jag ha svart från början, men den kanske blir vit eller någon annan färg? Förslag mottages gärna. Vet inte om stripesen skall vara kvar eller om den skall vara enfärgad?

Klistermärket på taket ska bort. Kanske ska jag sätta på ett annat eller någon text? "Vilda Matilda", "Team Vilda", "Vilda djur", eller bara "Vilda"?


Det är roligt att renovera, men egentligen är det mer akut att renovera huset. Det blir kanske snart det med??


Ha det så bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards