Sparvöga

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Viveca - 21 maj 2009 20:29

Vi packade picknic-väskan och begav oss till "vår oas". Jag, E och M. Vi tog fyrhjulingarna dit eftersom E tycker det är roligare än att gå.

E


E och M körde runt i den nyputsade åkern så att gräset yrde. Jag fotade, fotade och fotade tills jag nästan blev yr.


Jag gick runt, runt på denna sagolika plats, pulsande i det nyklippta gräset.

Det blir till att leta fästingar ikväll. Igår hittade jag tre i knävecket och imorse en på smalbenet.


Vi njöt av omgivningarna och lugnet, grillade korv och fikade i kvällssolen.


Vidsträckt


Det är en avlång bit mark med en bergvägg längs ena sidan och en gärdsgård långt ovan vidsträckta åkrar längs den andra.

Utsikt


och Utsikt


Ett mäktigt träd vakar över platsen.

Här vaktar jag


Där är mängder av små mysiga dungar och mystiska platser.


Längs bergväggen som löper utmed ena sidan har flera träd blivit ett med berget. De slingrar sig upp mot himlen sökandes solljuset.

Klätterträd


Längs berget växer även mer lågmälda vänner.


Och i dammen guppar sälgfrön.

 Här är gudagott att vara!

Ha en fin kväll!

Av Viveca - 21 maj 2009 11:39

Igår kväll var vi ute på promenad, jag och M. Han visade mig ett ställe vi aldrig varit på förut. En oas, otroligt vacker! Där skulle vårt drömställe kunna ligga. Om inte annat så blir det en mysig utflyktsplats och ev. kan vi ha vårt bröllop där om/när vi gifter oss. Ska ta med kamera idag och fota. Hoppas det blir lite soligare fram på dagen, så blir det ännu finare.


Glöm inte att tävla! Som det ser ut nu så verkar det inte bli en enda vinnare, desto lättare för den som deltar;)


Ha det!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards