Sparvöga

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Viveca - 4 maj 2009 20:19

Tredje inlägget idag, vilket kan tyda på leda. Det blev ingen träning av hästkraken idag. När till sist bilen var loss och mockning etc. var färdigt så var klockan nästan 18. Borstade den lilla smutsgrisen i hagen och oljade hovarna med rapsolja, sedan var jag tvungen att åka och handla mat. Det blev grillat, idag igen, stackars mage, men det var gott.


E har varit hemma från skolan idag med halsont och feber, men är lite piggare nu. Fotbollslägret i helgen var nog rena smitthärden. Själv frös jag igår kväll när vi kom hem från Kungsbacka, men tänkte att det nog var trötthet efter helgens jobb och sömnbristen som alltid följer en kombinerad jobb- och barnhelg. Hårtorken har nog gått en sådär 2 timmar per dag i helgen. Att jag sover i rummet bredvid badrummet är det ingen som tänker på. Hårtorken används dessutom som kroppsvärmare efter duschning av tvillingarna, vilket jag hoppas jag satt stopp för genom att tala om att el är dyrt och jag försöker SOOVA!


Idag har jag sovit ut, men får återkommande frysattacker. Bara jag inte blir sjuk. Imorgon SKA jag tömköra Vilda, ev. med bett och ev. rida lite beroende på dagsformen.


Nej kanske dags att ställa sig framför hårtorken en stund;)

Ha det!

Av Viveca - 4 maj 2009 15:22

Det gick fint att flytta transporten, men den sitter som berget. Har prövat med 5-56 och muskelkraft, men icke sa nicke. Tog istället och fyllde på luft i däcket på min bil, men ventilen var kass så all luft åkte ut igen:( Så nu hoppas jag att jag snart får av släpet. Jag har inte lust att kuska runt med det i onödan. Jag som hade tänkt att tömköra m.m idag. Nu får jag nog vackert vänta till M kommer hem och kan få loss släpet eller så får jag ta hans jobbarbil. Strandsatt, kanske får ta tag i lite hushållsarbete eller trädgården istället. Inget ont...

Ha det!

Av Viveca - 4 maj 2009 12:01

Igår var vi och köpte en hästtransport. Efter en del dividerande kom vi fram till att den är perfekt att köra annat med ocskå, så istället för att köpa en ny släpkärra så blev det en transport:)


Jag ringde på en annons som verkade bra. På eftermiddagen kom A´s bästa kompis som övningskörde med sin mamma. Vi bodde grannnar med dem innan vi flyttade hit. Mamman umgicks även mycket med min mormor när de bodde i huset före oss. Jag berättade att vi skulle titta på en transport i Kungsbacka och var det var någonstans. Men det är ju där L och M bor, du vet de som bodde på vår väg i Lindome, sa mamman då. Jaha, det är ju dem vi ska till!


Det blev alltså inte bara att titta på transport utan även fika och småprat om barn mina morföräldrar m.m Jättetrevligt och dessutom kom vi hem med en helt ok hästtransport. Nu kan Vilda gå på kurs med kurt:)

Hoppas att lokselen kommer idag. Jag har fått punka på min bil så det blir till att backa undan transporten som hänger på M´s bil så att jag kan låna den. Bra, jag behöver nog öva lite, då det är ganska sällan jag kör med släp.


Ha det bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards