Sparvöga

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Viveca - 19 maj 2009 15:50

Vinn hudvårdsprodukter genom att berätta något på temat: "Det dummaste jag hört,sett, sagt eller gjort"


Dummast/roligast vinner!


Lycka till!

Av Viveca - 19 maj 2009 15:08

Ja, min "att göra lista blev reviderad"

1. Rida: Det har jag lyckats med, men inte i skogen eller på vägen.


Nej, det lilla "russet" var istadigt idag. Ville inte gå upp till skjutbanan, ville inte gå i skogen, skriade och sprang på snedden. Jag gick bredvid som tur var. Det hade gått att övertala henne om jag haft träningsgrimman på, men eftersom jag inte ville dra henne för mycket i munnen vände vi tillbaka till stallet efter lite lydnadsträning. Men, hon slapp inte undan helt. Det fick bli den tråkiga paddocken istället. Där vågar jag kräva mer. Hon ville bara äta, backade undan för tyglar och skänklar, men löd efter ett litet rapp i röven, sedan räckte det med smackningar, tyglar och skänklar. Vi red över bommar och olika ridvägar. Vi travade flera gånger och hon verkade till sist tycka det var kul. Hon var trött efteråt, den lilla envetna ponnyn.


Hurra vad det är kul när det fungerar!


Jag måste haka på de andra när jag ska rida ut nästa gång, så jag får lite draghjälp.


2. Handla: Det har jag gjort

3. Dammsuga för grannen. Nej, det ville han ha gjort nästa vecka istället. Det ska vara fint till pingst!


Bara resten kvar...

Av Viveca - 19 maj 2009 09:27

Jag tänkte bli av med en massa smink/hudvårdsprodukter. I ett svagt ögonblick försökte jag mig på homepartyförsäljing, men gud så tråkigt! Jag är nog inte tillräckligt pimpinett för sådant.


Resultatet är att jag nu har ett litet lager kvar och det är ju utgångsdatum på grejorna.


Ska fundera på hur tävlingen ska gå till. Jag kommer inte ta hänsyn till er hudtyp eller vilka färger som passar. Det blir alltför komplicerat. Det är hög kvalitet på produkterna och kan man inte själv använda det man vunnit så har man säkert någon att ge bort priset till!


På återseende!

Av Viveca - 19 maj 2009 07:53

God morgon!

Idag sken solen när jag vaknade, men nu är det mulet igen. Barnen har åkt till skolan. M har åkt till jobbet. Underbart!


Vad står på dagens schema?

 PRIO 1:

Rida ut på Vilda!

Helst skulle jag vilja ha med mig någon eller rida med någon ut. Får se om I är i stallet och ska rida ut. Annars är planen att rida den lilla skogsstigen och en mer eller mindre bilfri väg och beroende på Vildas dagsform sedan rida tillbaka genom skogen eller alternativt ta den större vägen tillbaka.


Jag har inte investerat i någon ridväst, men jag har stark benstomme och en liten häst;), inte utan att jag darrrar lite inombords. Utåt är jag som vanligt cool, arbetsskada? Hoppas att skenet även bedrar mitt lilla vilddjur.


Vissa gör listor för att planera dagen. Inget för mig, eftersom listorna ständigt måste revideras.


Listan för dagen skulle kunna se ut som följande:

1. Rida

2. Handla

3. Dammsuga för en äldre granne.

4. Laga middag

5. Baka till fotbollsbingon imorgon.


Sedan är väl det en massa som skall klämmas in. Disk, tvätt..., men det är ju det dagliga, vilket jag bör komma ihåg utan lista?


Transporten är mer eller mindre färdigmålad på utsidan:

Bildbevis:

Snygg!


Om punkt ett på listan skulle resultera i ev. benbrott trots min starka benstomme och pga min dumhet att inte använda säkerhetsväst så blir listan utan tvekan totalt reviderad:

2. Sitta på akuten i åtta timmar

3. Röntgen

4. Ev. behandling

5. Slipper baka till bingon!!!!

6. Utnyttja min sjukdomsvinst till max: "Laga mat till mig!", "Köp godis till mig!", "Hämta ...till mig!" :)


Nja, kanske kul i några timmar, men sedan klättrar jag nog på väggarna. Jag håller mig nog till den första listan!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards