Sparvöga

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Viveca - 11 februari 2011 08:48

Hej på er!


Hovslagaren var här i tisdags. Han hade tänkt om och ville låta omslaget sitta tills på måndag. Han tyckte det kändes onödigt att sko Vilda eftersom det inte blir helt tätt ändå. Han skall istället försöka täppa till hålväggen. En hovböld verkar det inte vara i alla fall.


För att stöveln och omslaget skall sitta kvar har jag börjat stänga in hästarna på nätterna.


Vad konstigt det känns. Har aldrig funderat på det när Vilda varit installad, men nu när de är vana att gå in och ut som de vill kändes det jätteunderligt. De verkar i och för sig trivas ypperligt. Vilda har ju rollen som vakt så hon är lite bekymrad när dörren stängs. Hon brukar stå i öppningen och hålla utkik, speciellt när det blåser. Hon kan titta ut över dörren, men den är lite hög för den lilla vakten. Hon är den av dem som har mest bråttom ut på morgonen också.


Marko verkar tycka det är riktigt skönt att vara instängd. För ett tag sedan upptäckte jag att han ibland sov ute. Han var våt och ibland bajsig på ena sidan. Det fanns även avtryck av honom i bajshögarna precis utanför boxen. Nu kan hon inte jaga ut honom, fast jag tror nog att han har jagat ut henne lika mycket det senaste. De har något slags maktkamp igen. Han tuffar till sig mer och mer. Flera gånger har han lyckats mota ut henne när de fått hö i boxen. Fast om jag är med och får dem på rätt plats så lugnar de sig snabbt.


I onsdags var det jättefint väder så jag tog med kaffekoppen och fotade lite i vårvädret.

               


   


      


På torsdagen var det snöblask igen. Jag hade naturligtvis planerat torvinköp och torvning igår. Lättast att få torven till hagen och boxen var att dra balen efter mig i snön. Hur var det nu, var det dragdjur jag hade därute?


Skall jobba fredag och lördag natt, men får se hur jag gör för nu är jag mer hängig igen. På tisdagen och onsdagen kände jag mig ganska pigg, men igår hade jag hög feber och ont i kroppen igen och låg nedbäddad halva dagen. Idag rinner näsan. Jag vaknade med feber och nackspärr. Det är alltid svårt att känna efter om man bör jobba eller ej. Men jag får väl se hur jag mår under dagen. Nu skall jag lägga mig ett par timmar i alla fall.


Ha en bra dag alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards