Sparvöga

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Viveca - 13 november 2009 12:50

Idag har jag varit hos "lasermannen" eller kiropraktor/naprapat, kanske det heter;) En fantastiskt duktig man i alla fall. Han hittade en hel del låsningar i nacken och tror att det kan vara där ursprunget till nervinklämningen sitter, men inte helt säkert. Aj, vad det gjorde ont när han försökte lirka med armbågen och handleden och OJ, vad det knakade i mina ryggkotor. Efteråt var i alla fall nacken avsevärt rörligare och jag luktar gott av liniment:)


Att vara sjukskriven innebär för närvarande att jag har fullt upp. Igår var jag på återbesök hos läkaren på vårdentralen, som nu verkar ha förstått allvaret. Han skrev ett sjukintyg, men skrev tyvärr fel hand så det blev: Gör om och gör rätt! Efter detta bar det av till stallet för lunchhö, mockning etc. Att mocka går bra, men tar litet tid. Att packa hö däremot är litet knepigare eftersom finmotoriken krånglar. Att klämma upp vitaminer i mätbehållaren är nästintill omöjligt, men det går.


Sedan snabbt i väg för vaccination. Jo, jag har ändrat mig. Min äldsta dotter har legat hemma (hos pappa) med förmodad svininfluensa förra veckan. Själv är jag mest rädd att bli sjuk så jag missar besök och undersökningar på ortopeden/handkirurgen, då tar det ju ännu längre tid att få hjälp. Så nu är det gjort!


Idag kommer alla barnen och innan dess får jag försöka röja lite här och kanske kamma min hårömma lilla punkhäst;)


Ha en trevlig fredag!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards