Sparvöga

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Viveca - 28 november 2009 18:05

Har försökt vänja Vilda vid hårtorken idag efter hovkratsning, sprayning av manen med svamp och bakteriedödande. Borstningen tilläts jag göra ganska nära manen idag.


Hon fick sitt foder i en spann och stod och åt i stallgången. Först fick hon lukta på torken när den var avstängd, sedan ställde jag mig på ett par meters avstånd och satte på den.


Hon reagerade för ljudet, men var hyfsat lugn med öronen framåtriktade. Siktade sedan på henne så det blåste svagt i ansiktet och pannluggen, då blev hon något mer spänd. Berömde och forsatte sedan en stund innan jag riktade den lite mot halsen och manen.


Då började ena örat vinklas bakåt och ögonen spärrades upp. Riktade den åter mot ansiktet och berömde när hon stod lugnt stände sedan av den. Efteråt var hon ganska stressad och misstänksam.


Försökte smörja med återfettande salva, men det var inte poppis. Hon fick gå in i boxen, sedan tänkte jag att hon kanske slappnade av bättre där.


Tog fram fönen igen satte på den långt bort och närmade mig boxen, blåste lite på henne igen. Hon var stressad, men stod still, berömde och stängde av. Känner att det där sista skulle jag nog låtit bli, men men vi får se hur det gå nästa gång. Vill inte att vi bara ska göra tråkiga saker ihop och att hon skall mista tilliten till mig.


Ha en trevlig lördagkväll allihop!

Av Viveca - 28 november 2009 12:01

E har visat mig en ny funktion på hitta.se. Man kan gå in på Gatubild och gå runt i städer och se allt från olika vinklar. Gissa vad vi hittade? Jo, min pappa och hunden:)

Jättekul, såg först inte om det var han, men efter vi kollat från andra vinklar såg vi bättre.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards