Sparvöga

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Viveca - 30 november 2009 11:41

Gårdagen borde bestått i julpyntning, men på kvällen var alla för trötta för att hjälpa mig ned med jullådorna från vinden och jag ville gärna ha fönstren putsade först, skall ta tag i detta idag.


E var på fotbollscup hela dagen. Jag och M var på promenad med en pigg Vilda, sedan försökte vi klippa ned manen, men det var rena brottningsmatchen. Lite blev klippt i alla fall och sedan stod vi och strök henne över halsen och manen för att få henne att förstå att det inte är farligt. Hon har aldrig varit rädd förut så det är inte kul att hon nu blivit så rädd om sin man. Allt går att träna bort, så det är bara att ta fram tålamodet.


Om vi klipper ned manen blir det lättare att ha koll på såren. Lite tråkigt på en ganska hårfager häst dock, men det växer ut igen. Fick bort en del man vid manken, så jag hoppas nu att det skall gå lättare att sadla. Sadlarna har fått en ny lägre plats i sadelkammaren, så att "invaliden" kan ta ned dem själv;)


Idag är det mycket på schemat när det gäller planering. Ny preliminärdeklaration till skatteverket skall göras. Huslånen skall läggas om, väntar på att banken skall ringa upp. Hoppas vi får upp värdet och ned topplånet så att vi kan renovera lite. Ev. blir det även köp av en bit mark om inte säljaren ångrar sig. Så småningom kanske vi kan ha Vilda hemma, vilket är en framtida dröm/plan.


Har roat mig med att titta på hästannonser, efter en framtida kompis till Vilda. Bara för skojs skull än så länge. Jag får alltid lite ont i hjärtat efter alla annonser där man har tidsbrist, ändrade familjeförhållanden etc. Det är ju trots allt bra att hästarna då får nya hem, men det är tragiskt att folk måste sälja sin hjärtevän.

Livet är oförutsägbart och man vet aldrig när det ändrar sig och man hamnar i svårigheter. Vem som helst kan bli hemlös när som helst. Det räcker med fem sekunders olycka för att allt skall ställas på ända.


Hu, vilket deppigt inlägg;) Egentligen är jag ganska glad, vill bara få bukt med min hand så jag kan jobba igen och träna med Vilda.


Nej, dags att ta tag i städningen...


Ha en bra dag alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards