Sparvöga

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Viveca - 10 november 2009 11:59

Nu har läkaren skrivit remiss till ortopeden. Han lät uppriktigt orolig denna gång. Kanske var han för stressad sist för att lyssna på mig. Verkade förvånad över att handstyrkan var så fösämrad, vilket den redan var när jag var hos honom. Själv har jag skrivit remiss till handkirurgen.


Pratade med min chef igår för jag tänkte att detta kanske var något för företagshälsovården? Men nej, då ska det handla om rehabilitering och långvariga sjukdomstillstånd. Ligger det inte i arbetsgivarens intresse att det inte blir ett långvarigt sjukdomstillstånd? För närvarande är väntetiden för ett besök hos handkirurgen 9 veckor, för operation 13 veckor och sjukskrivning efter op. från en till två månader. Vad är då långvarigt?


På torsdag blir det återbesök till läkaren trots allt för att se om jag måste vara fortsatt sjukskriven. På fredag skall jag till en laserbehandlare/laserman(desperat?). För att se om han kan väcka nerven.


Blir frustrerad då jag vill kunna träna lilla Vilda och hon är helt hopplös nu när jag ska kolla sårskorpan i manen. Jag får inte ens borsta eller vidröra manen någonstans. Mitt tålamod tryter när jag inte kan använda handen, skulle vilja komma åt att se ordentligt. Skam den som ger sig dock;) M är en klippa som hjälper mig:)


Ett gnälligt inlägg, en gråmulen, blåsig och kall dag...

Ha det bra och tack för kommentarer och för att ni besöker bloggen!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards