Sparvöga

Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Slapp morsa...

Av Viveca - 12 september 2009 11:48

Idag fyller tre av fyra bonusbarn år! J fyller 16, Sn och Sa 14. Det är deras mammas helg, alltså har vi inte ordnat med presenter och firande eftersom vi kommer att fira nästa helg. Men vad ser jag när jag går ut i hallen? Deras skor! Nu är det tredje helgen som de av någon anledning kommer till oss när de ska vara hos sin mamma! J var här igår så vi visste att han skulle åka till mamma idag. Men hur och framförallt när dök tvillingarna upp!


Har hon ingen koll på var de är på nätterna? De måste ha kommit efter ett i natt. Jag gick och lade mig sent.

Jag blir väldigt trött på denna slapphet och nonchanlans! När hon har hand om barnen så är det hennes förbannade plikt att veta var de är, men tydligen kan hon inte ha haft någon koll för då hade de väl sovit hos henne?

När de är hos oss skall de vara hemma kl 23 på helgerna och inte en minut senare, då blir det utegångsförbud.


Nej, nu skall jag ringa M och fråga vad som hänt denna gång.

 
 
Ingen bild

Viveca

12 september 2009 12:44

Nu har jag fått en förklaring. Denna gången var det M som inte talat om för mig att de skulle komma. De hade varit på Liseberg och det var då närmre hit än till mamma. Men det brukar vara lite si och så med kollen från hennes sida. Nu sover de och jag skall storstäda idag.

 
Annika

Annika

12 september 2009 14:55

Ibland finns det fullständigt logiska förklaringar.
Till det mesta, men det är ju kul när man blir informerad om dem.
Storstäda??
Jösses, vad kul.......inte.

http://acka.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

12 september 2009 21:12

ajaj - där blev det ett litet minus för M ..
Vet inte hur många gånger min gubbe har missat/glömt att tala om saker för mig ... jag börjar nästan vänja mig ;)

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

13 september 2009 13:46

Kanske en del av manligheten;) Det finns saker som är mindre viktiga att få reda på liksom det finns viktigare saker.

 
Bea

Bea

14 september 2009 00:06

Undrar hur hon själv orkar med att inte ha koll på sina barn... Själv är jag överdrivet nervös när de inte kommer som de ska och tror ALLTID att det har hänt något. Det är riktigt jobbigt...

Vad lustigt att alla tre fyller år på samma dag! Helt otroligt!

http://Beabloggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards