Sparvöga

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Viveca - 6 september 2009 22:06

Här kommer en ihopklippt film från lördagen. Trodde jag filmat mer men det var bara 4 30sek filmer.

Håll tillgodo så länge, så kommer bilder imorgon!

Ni var duktiga allihop, synd att jag inte fick med er alla på film.

Ha det så bra!

Ps. Ni kan även gå in på "mina foton" bland länkarna om ni vill se bilderna Ds.

Av Viveca - 6 september 2009 15:49

Kursen igår var givande, men hade nog gett mer om jag hade haft med Vilda. Vi fick bla skritta, trava och galoppera (utan häst) för att bli medvetna om våra rörelser och balans. Mycket nyttigt. Själv hade jag tyngdpunkten åt höger dvs. obalans. Det visste jag redan, men har nu verktyg för att göra något åt det. Det gör också att Vilda slipper bli sned om jag nu kommer ihåg att tillämpa det. Jag har lite bilder på de andra som var med med sina hästar, men får kolla först om det är ok att jag lägger ut bilderna.


Jag var jättetrött när jag kom hem denna gång hade min egen lilla valnöt fått jobba. Precis när jag duschat och brett mina mackor för att åka till jobbet, ringde L från stallet. Vilda var ute och srang på vägen och hon fick inte tag i henne. Hemtjänsten hade tydligen sett en brun ponny på vägen vid kyrkan. Den lilla fulingen som verkligen ogillar att gå åt det hållet när vi promenerar eller rider;) Kan själv, minsann.


M var ändå på väg åt det hållet med lastbilen, men väl framme hade L fått tag i henne, så nu får hon vara i hagarna precis vid stallet, där det finns el. Hon verkar dock glad och nöjd med sina hästkompisar där. Så nu hoppas jag att hon stannar i hagen. Det är väl roligt med en självständig häst som vågar undersöka saker i sin omgivning, men det kan bli ganska farligt.

Ha det bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards